Moped/mc Lyftbänk

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Moped/mc Lyftbänk

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja rubriken säger det messta, men jag hade tänkt bygga en egen, så enkel och bra som möjligt. de jag undrar är om någon här kanske byggt en egen och hade kunna förklara hur ni har gjort, en ritning, bilder. ja allt som kan vara till hjälp.

Har funderat ett tag och sökt inspiration på nätet, men inte hittat någon som är enkel nog att tillverka själv. problemet för mig är väll just pengar, vore bra om jag hade kunna tillverka en för ett par hundringar, gärna någon som inte kräver svetts arbete. framför allt någon som inte är med hydralik. el konstruktioner går bra. och veva upp för hand, visst går det men kan bli väldigt tungt om man nu har något tungt på själva bänken, Låt oss säga min Nv motorcykel .

Tacksam för alla ideér, ritningar och konstruktioner ni kan bidra med :idea:

Nu när man väl har städat garaget in i minsta detalj, ja varenda skruv är sorterad! 8) så är det kul/bra å inreda med nytt, otroligt sån platts man får efter en ordentlig städning,
det jag märkt jag är i stort behov av är just en Lyftbänk, med min onda rygg mekar jag ogärna i konstiga ställningar när man har tex mopeden stående på golvet, ni förstår nog hur jag menar. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försök få tag på en hydraulisk säng från nåt sjukhus, bara att montera en skiva på å vips så är det klart och kanske nån mer ombyggnad om du vill ha den riktigt låg när du kör upp moppen på den. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Snickarn
Inlägg: 71
Blev medlem: 09 dec 2007, 00:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En vanlig köksstol som du kapar benen på fungerar :shock:
Fungerar bra när jag mekar bromsar på bilen.
moppen skall inte sitta på den utan du.
Om du fins nära Västerås kan du få en mc lyft av mig., den modell man plaserar under motorn (Julas) <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack, men endå nej. jag bor i kiruna :shock: , det är en bra bit från västerås, typ högst upp i sverige :roll: , men den modellen som finns på Jula.se, som kostar cirka 4000kr? om jag inte minns fel. verkar ha en enkel konstruktion, dock med hydralik, om man hade kunna bygga en egen liknande fasst med tex el motor ? :? av något slag.
jag har fått för mig att hydralik är rätt så dyrt och svårt att få tag på ? rätta mig om jag har fel <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild


Något sånt här hade jag tänkt mig <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hydrauliskt lyftbord, 400 kg


Avdelning: Materialhantering, Lyft / Lyftredskap, Stöd / Motorcykellyft, Mc-lyft




Varuinformation

Hydraulisk mc-lyft med en kapacitet på 400kg.
Höj och sänkning sker med hjälp av två fotpedaler.
4st hjul varav 2 är svängbara. För att inte lyften skall flytta sig ,höjer man den med två vingskruvar i framkant. Uppkörningramp och löstagbar
plåt vid bakhjulet ingår.
Längd 2060mm, bredd 550mm, lyfthöjd 700mm, vikt 120kg
lägsta höjd 160mm





Artnr: 53394 Pris 2995:-
Inkl moms
Antal 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50


Tillbehör
Saxlyft till lyftbord 53394, 64891


Direktlänk

http://www.verktygsboden.se/?id=53394
Tipsa en vän om den här varan <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar