Vad har jag köpt för ram?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Vad har jag köpt för ram?

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, jag köpte spontant igår en moped ram. men vet inte riktigt vart jag ska börja söka på vad det är för ram, mer att det kanske är en crescent 2000 ram?

Bild

fästen och lite sånt är lite omflyttade för motorn, någon har moddat om bakskärmen, som kommer åtgärdas. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det en Crescent 2000modell. Någon av dessa modeller är det: 2000s, 2011 eller 2013. kolla mer här: http://www.raketsport.com/2000_56_64.htm <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, det va första tanken som slog mig också :) skulle bara se om någon mer lite mer tränade ögon kunde rätta mig :wink:

ser ju ut som tanken kommer ifrån någon av 2000 modellerna med benskydd.

tänkte höra om någon av er också vet vart ramnumret sitter på den?

förhoppningsvis så kommer det bli något av ramen, men då en hybrid av österrikiskt märke och Crescent. <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ramnumret sitter på röret under sadeln. <!-- </EdIndex> --></div>
ricke 23
Inlägg: 216
Blev medlem: 11 jun 2010, 23:00
Ort: knivsta

Inlägg av ricke 23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skärmen som sitter i bak är väll egentligen en framskärm till den moppen(crescent 2000).
eller har jag fel?

mvh / Richard <!-- </EdIndex> --></div>
------------------------------------------------------------------------------
på gården för tillfället :)
bubbla 65:a
bay pickis 68:a
flakan
crescent 2000 nr1
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp det är en framskärm som sitter bak. Verkar som att någon blivit inspirerad av "Pyggen". Än så länge har ingen nått upp till originalet... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tank fr 2000s
framskärm bak.
styre/styrstam mod.cykel.
fotreglaget 2000s
även ramen verkar vara 2000s
framlyset ser ut att vara fr. Puch <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->framlyset ser ut att vara till en 2000s det med <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för alla svar.

ja, framskärm bak va något som slog mig snabbt, men det är inget jag tycker ser direkt fult ut? därimot är den där "påbyggnaden" riktigt vidrigt och det är säkert något 15 åring som varit framme och försökt svetsat. lite nya hål är upptagna i den också, förmodligen för kedjan.


framlampan har noll passform, sargen är typ 2 cm för stor runt om. sen är det även lite fästen under tanken som är bortskurna, bland annat är det bara en bensinkran, och bakrefästet ser inte ut som det ska sitta där, det som sitter i ramen längst ner på tanken <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:tack för alla svar.

ja, framskärm bak va något som slog mig snabbt, men det är inget jag tycker ser direkt fult ut? därimot är den där "påbyggnaden" riktigt vidrigt och det är säkert något 15 åring som varit framme och försökt svetsat. lite nya hål är upptagna i den också, förmodligen för kedjan.


framlampan har noll passform, sargen är typ 2 cm för stor runt om. sen är det även lite fästen under tanken som är bortskurna, bland annat är det bara en bensinkran, och bakrefästet ser inte ut som det ska sitta där, det som sitter i ramen längst ner på tanken
Mig veterligen finns ingen svensk moppe med dubbla bensinkranar. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ut som dom lagt igen ett hål för en bensinkran på ena sidan, i samma höjd som den andra? kan dom har flyttat på den? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nymans2013 skrev:
Pop skrev:tack för alla svar.

ja, framskärm bak va något som slog mig snabbt, men det är inget jag tycker ser direkt fult ut? därimot är den där "påbyggnaden" riktigt vidrigt och det är säkert något 15 åring som varit framme och försökt svetsat. lite nya hål är upptagna i den också, förmodligen för kedjan.


framlampan har noll passform, sargen är typ 2 cm för stor runt om. sen är det även lite fästen under tanken som är bortskurna, bland annat är det bara en bensinkran, och bakrefästet ser inte ut som det ska sitta där, det som sitter i ramen längst ner på tanken
Mig veterligen finns ingen svensk moppe med dubbla bensinkranar.
E-typen har dubbla bensinkranar, och det är en svensk moppe. :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar