Avgaskrök till F50

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
solex
Inlägg: 5
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00

Avgaskrök till F50

Inlägg av solex »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Jag letar efter en avgaskrök till Crescent F50, verkar svårt att hitta, går det att bocka till en vanlig krök ?

Mvh Thomas <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det finns både överliggande och under hos mopedfantasterna 28 mm . 32 mm överliggande har jag inte hitat än <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En vanlig krök räcker inte till på längden att bocka. Jag vet dom som köpt två krökar och svets ihop dom till en F50 krök, men då behöver du mall att gå efter.
Jag kan bistå med måtten om du behöver.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tar gärna dom måtten också! har nämligen 2 stycken f50 liggandes i väntan på renovering. har också en f50 orginial krök i "OK" skick, passar på och frågar då om F50 ljuddämparen. är den speciel på någotvis? eller bara en vanlig dämpare :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ljuddämparen är den vanliga MCB dämparen med söm på undersidan.
Bild

Eftersom du har en F50 krök så har du måtten. Jag tänkte för en som ingen har behöver ju mått för at veta var men ska lägga böjen och börja kapa. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej. men är inte ljuddämparen till f50/goldenchamp mattsvart med kromad bakdel? eller är det bara något jag fått för mig <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor
Inlägg: 553
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Växjö

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Goldenchamp och GLXen hadde det så har jag bestämt för mig men inte de äldre, F-50 och GL. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jorhul har rätt. Utav F50 modellerna är det endast GLX:n som har svart ljuddämpare. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar