E-type 125cc

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

E-type 125cc

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte höra med er, vad tror ni om en e-types ram med 125cc motor? håller den eller behövs det förstärkas nånnstans. Sving, gaffel. hjul ?.

Tacksam för svar på detta då jag funderat på ett nytt projekt till sommaren. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror att ramen och svingen håller bara fint. Samma typ av ram användes på crossar 50- 125 cc. Vilken framgaffel har du? 1975-76 eller tidigare. Den tidigare tycker jag är starkare, men F50 framgaffeln är de stabilaste. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser en cross ram ut. Lite förstärkt.
Bild

Bild hämmtad från blocket annons: http://www.blocket.se/vi/15488080.htm?ca=2_s <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har iof en e-types gaffel i delar av senare modell liggandes, men även en komplett f50 gaffel som är hel förutom skärmfästerna, detta borde gå att svettsa?.
med tanke på kraften ur en 125a motor så känns ett par gamla moppe hjul riskabelt, drevet mm. men naven på dom större cyklarna verkar ju inte vara så mycket bättre än dom på mopparna ? sen är ju tanken, sadeln och grunderna dom samma som på e-typens.

Tanken med det här bygget var att göra en e-type med orginalstuk utöver motor bytet, så man kan säkert göra en och annan mindre synlig förstärkning på ramen, Om det behövs ? eventuellt lägga på en gaffel från honda mt5, om det inte ser för taskit ut <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar