Frågor angående Sachs membrancylinder
Frågor angående Sachs membrancylinder
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har just inhandlat en Sachs membrancylinder till min arbetskamrats slöa 1252 med 2växlad motor.
Vad är lämpliga åtgärder med denna cylinder för att landa runt 45-50 km/h med denna cylinder?
Iom att den bara är 2växlad så får inte för mycket körbarhet tas bort,vad jag förstått så ska dessa cylindrar vara ganska råstarka från början.
Vi börjar bli trötta på att vänta på honom hela tiden så tips mottages tacksamt <!-- </EdIndex> --></div>
Vad är lämpliga åtgärder med denna cylinder för att landa runt 45-50 km/h med denna cylinder?
Iom att den bara är 2växlad så får inte för mycket körbarhet tas bort,vad jag förstått så ska dessa cylindrar vara ganska råstarka från början.
Vi börjar bli trötta på att vänta på honom hela tiden så tips mottages tacksamt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Membrancylindern finns i olika utföranden, 1,5hk 2,4hk 2,6 hk tror jag, sen finns det även två storlekar på membran 11 eller 13 mm hål,
åkte förra säsongen med en 2,4 hk, 13 mm membran och 12 mm förgasare vilket gav en toppfart ca 50-55 på min 1289:a med treväxlad motor <!-- </EdIndex> --></div>
åkte förra säsongen med en 2,4 hk, 13 mm membran och 12 mm förgasare vilket gav en toppfart ca 50-55 på min 1289:a med treväxlad motor <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hålen i membranet är 11mm på den jag har.
Det är 12mm i flänsen mot förgasaren.
I dagsläget blir det en orginalförgasare till Sachs som får mata den,är det 8-9mm de ligger på?
Det borde väl funka hyfsat kanske.
Ska jag vänta med att höja avgasporten 2mm till efter provkörning? <!-- </EdIndex> --></div>
Det är 12mm i flänsen mot förgasaren.
I dagsläget blir det en orginalförgasare till Sachs som får mata den,är det 8-9mm de ligger på?
Det borde väl funka hyfsat kanske.
Ska jag vänta med att höja avgasporten 2mm till efter provkörning? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Försök att få tag i ett membran med 13 mm hål och en 12 mm förgasare, provkör först och se hur den går, höjer du avgasporten så kan du få sämre bottendrag men en varvvilligare motor (beror ju på vad man är ute efter) <!-- </EdIndex> --></div>robban30+ skrev:Hålen i membranet är 11mm på den jag har.
Det är 12mm i flänsen mot förgasaren.
I dagsläget blir det en orginalförgasare till Sachs som får mata den,är det 8-9mm de ligger på?
Det borde väl funka hyfsat kanske.
Ska jag vänta med att höja avgasporten 2mm till efter provkörning?
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
Re: re
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har du något kännetecken på den cylindern, nummer eller annan märkning??? <!-- </EdIndex> --></div>HillBilly skrev:Finns även en 3,6 hkr
det sitter en sådan på min cr 2000
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
Re: re
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Intressant! Jag vill också veta. Har en tyskmotor med lite annorlunda hålbild för cylindern och den har en membrancylle som ser lite spännande ut.... <!-- </EdIndex> --></div>Jerka_59 skrev:Har du något kännetecken på den cylindern, nummer eller annan märkning???HillBilly skrev:Finns även en 3,6 hkr
det sitter en sådan på min cr 2000
Den slöa 1252:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Det är jag som äger den slöa compacten ifråga. Den gör ca 50 nu å rullar fint.
MEN kör med 12mm på reedventilen 12mm bing + ett custom avgassystem 28mm som hjälper till lite. har 15 drev fram.
iaf det funkar inte att köra med 13mm reedventil och 0.4 kolfibermembran + förr nämnda tillbehör den bara bluddrar å vill inte gå alls knappt. Ideer någon?? <!-- </EdIndex> --></div>
Det är jag som äger den slöa compacten ifråga. Den gör ca 50 nu å rullar fint.
MEN kör med 12mm på reedventilen 12mm bing + ett custom avgassystem 28mm som hjälper till lite. har 15 drev fram.
iaf det funkar inte att köra med 13mm reedventil och 0.4 kolfibermembran + förr nämnda tillbehör den bara bluddrar å vill inte gå alls knappt. Ideer någon?? <!-- </EdIndex> --></div>