Hur montera packbox utgående axel?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Älgläpp
Inlägg: 92
Blev medlem: 25 jul 2009, 23:00
Ort: KUNGÄLV

Hur montera packbox utgående axel?

Inlägg av Älgläpp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har köpt en packboxssats nu och upptäckte att boxen för utgående axel inte ser ut som den gamla,den är tunn och det verkar vara så att man ska ta ur lagerbanan och lägga i packboxen,men det ligger ju en bricka i botten där som håller lagerrullarna på plats utåt,det verkar inte finnas plats för den om man lägger dit packboxen,packboxen sitter ju på en stor bricka som möjligen skall ersätta den gamla brickan...är det så eller hur ska man göra med detta? vore mycket tacksam för tips om hur man får ur lagerbanan också. Mvh/Sören Kungälv <!-- </EdIndex> --></div>
Norman
Inlägg: 568
Blev medlem: 25 jan 2009, 00:00
Ort: Gotland

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Värm blocket med tex värmepistol och knacka ur lagerbanan utifrån med förslagsvis en mutterhylsa som passar bra i hålet. Packboxen skall i först (ibland måste man fila ned ytterdimensionen på packboxen någon 10/del för att den skall gå i... ta inte för mycket bara, och var noga med att den behåller sin runda form), sedan hålbrickan och lagerbanan.
Utgår ifrån att det är en Sachsmotor du har. Möjligen har du en äldre version av sachsmotorn med en annan variant av packbox, då vet jag inte hur det går att ersätta med en ny variant. Men det finns det andra som vet här på forumet... <!-- </EdIndex> --></div>
Älgläpp
Inlägg: 92
Blev medlem: 25 jul 2009, 23:00
Ort: KUNGÄLV

Inlägg av Älgläpp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för ditt svar..och visst är det en Sachs motor (glömde ju skriva det) :oops: ca. -55 ska den vara ifrån..2 vxl. tramp. Nu vet jag hur jag ska göra. Mvh/ :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar