Fila Sachs original cylinder
Fila Sachs original cylinder
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni som har "bonntrimmat" Sachs cylinder och förgasare, vad har ni fått för fart i dom? Vilken drevning kör ni med? Tycker det är rätt kul att se hur bra snurr det går att få i Svenska originalprylar!
M.v.h Thomas <!-- </EdIndex> --></div>
M.v.h Thomas <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har filat lite Men bonntrimmat tror jag inte. Det fins bilder på Hallsta moppers .se Forumet under moppar 1126
Den har cylinder som var orginal 1 hp på Cresent F 50 glx och Champion.
Numera åker jag 90 km /tim med den. Motorn treväxlar samma som flakamotorn men utan fläckt.
Kolvdiameter 41 mm slaglängd 42. Topplock från Sachs EKF med hemmbyggt förbränningsrum och extra kylfläns, förgasare Tillottson, tändsystem Kokusan, avgas en vanlig Jamarcoldämpare 32 mm Som annpassats mor 28 mm röret. Varvar 11500 på trean. Porttidetna slipade för det varvet. <!-- </EdIndex> --></div>
Den har cylinder som var orginal 1 hp på Cresent F 50 glx och Champion.
Numera åker jag 90 km /tim med den. Motorn treväxlar samma som flakamotorn men utan fläckt.
Kolvdiameter 41 mm slaglängd 42. Topplock från Sachs EKF med hemmbyggt förbränningsrum och extra kylfläns, förgasare Tillottson, tändsystem Kokusan, avgas en vanlig Jamarcoldämpare 32 mm Som annpassats mor 28 mm röret. Varvar 11500 på trean. Porttidetna slipade för det varvet. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Varför? Måste vara bättre att köpa motorcykel. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Jag har filat lite Men bonntrimmat tror jag inte. Det fins bilder på Hallsta moppers .se Forumet under moppar 1126
Den har cylinder som var orginal 1 hp på Cresent F 50 glx och Champion.
Numera åker jag 90 km /tim med den. Motorn treväxlar samma som flakamotorn men utan fläckt.
Kolvdiameter 41 mm slaglängd 42. Topplock från Sachs EKF med hemmbyggt förbränningsrum och extra kylfläns, förgasare Tillottson, tändsystem Kokusan, avgas en vanlig Jamarcoldämpare 32 mm Som annpassats mor 28 mm röret. Varvar 11500 på trean. Porttidetna slipade för det varvet.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Varför köper du inte en helikopter? <!-- </EdIndex> --></div>
Att ställa den frågan till en av dom skickligaste sachstrimmarna är det samma som att fråga te.x en bergsbestigare:nissebro1 skrev:Varför? Måste vara bättre att köpa motorcykel.Conrad Engström skrev:Jag har filat lite Men bonntrimmat tror jag inte. Det fins bilder på Hallsta moppers .se Forumet under moppar 1126
Den har cylinder som var orginal 1 hp på Cresent F 50 glx och Champion.
Numera åker jag 90 km /tim med den. Motorn treväxlar samma som flakamotorn men utan fläckt.
Kolvdiameter 41 mm slaglängd 42. Topplock från Sachs EKF med hemmbyggt förbränningsrum och extra kylfläns, förgasare Tillottson, tändsystem Kokusan, avgas en vanlig Jamarcoldämpare 32 mm Som annpassats mor 28 mm röret. Varvar 11500 på trean. Porttidetna slipade för det varvet.
Varför köper du inte en helikopter? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni är för roliga..........
jag blev mycket nyfiken på Conrads setup någon skrev här att inte ens Conrad fick fart på en sådan cylle och så sägar han själv att han åker 90 km med den.........
Undrar hur en cylle som han får fart på går då <!-- </EdIndex> --></div>
jag blev mycket nyfiken på Conrads setup någon skrev här att inte ens Conrad fick fart på en sådan cylle och så sägar han själv att han åker 90 km med den.........
Undrar hur en cylle som han får fart på går då <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 370
- Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
- Ort: Skåne
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du kolla lite på operationen av cylindern, så ser du hur jag gjorde. Dessutom är det 2 till här på forumet som har var cylinder som jag "kollat" på. Hur dom går vet jag inte. Dom är inte lika extremt filade.
Hur min går vet jag. Den går att köra i 30 på trean, men inte vrida på. Då är man tvungen att peta i tvåan och då sticker den iväg riktigt bra. Jag brukar växle vid ca 10000 varv och då ligger pipan kvar och hjälper till när belastningen kommer. <!-- </EdIndex> --></div>
Hur min går vet jag. Den går att köra i 30 på trean, men inte vrida på. Då är man tvungen att peta i tvåan och då sticker den iväg riktigt bra. Jag brukar växle vid ca 10000 varv och då ligger pipan kvar och hjälper till när belastningen kommer. <!-- </EdIndex> --></div>