cc vid 39mm borrning??

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man vill ju inte släppa originalet utifall jorden går under...
Vet inte men det ska ju aldrig på igen :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom brukar dyka upp rätt ofta på ebay, i 1,5hk version.
sitter på en moppe som heter herkules G3, och en motorversion som heter
sachs 50/3 D.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:dom brukar dyka upp rätt ofta på ebay, i 1,5hk version.
sitter på en moppe som heter herkules G3, och en motorversion som heter
sachs 50/3 D.

erlan
ja i andra länder finns dem säkert men ja menar här i sweden, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läste i någon tidigare tråd att Conrad hade snickrat till en sån här cylinder ordentligt, skulle vara kul och se hur han gjort med det konstiga insuget som går snett? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Läste i någon tidigare tråd att Conrad hade snickrat till en sån här cylinder ordentligt, skulle vara kul och se hur han gjort med det konstiga insuget som går snett?
ja jag är också intresserad av den infon! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->passar på att tjuvlåna tråden lite. om det är någon som har en sån här cylinder som är totalskrot så kasta den inte. jag kommer att behöva något att ha som mall när jag ska montera motorfästena på min F50-ram.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
flora skrev:Läste i någon tidigare tråd att Conrad hade snickrat till en sån här cylinder ordentligt, skulle vara kul och se hur han gjort med det konstiga insuget som går snett?
Har för mig att han kapade av insugsröret för att komma åt och slipa, sen lödde tillbaka rörbiten igen.

Hittade en tråd: http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=5259&highlight=1126&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yes då har ja hittat en som svarvar ur till 39mm. kostnaden för kalaset var 200:- fick reda på denna kille genom bekanta. o han är tydligen väldigt duktig då han blivit kontaktad från sveriges alla möjliga län angående jobb på cylindrar. han har bland annat fodrat om cylindrar till silverpil med mera. men han gör ej det så mkt längre. han svarvar upp lite cyllar på fritide som extrasyssla bara nu för tiden. känns smidigt o hittat en på hemmaplan som fixar detta! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ä 50 spänn kostade ett sånt kit med topp cylle o förgasare i lobonäs så dyrt tveksamt lika dyrt som 60cc jag köpte komplett med förgasare o topp dock utan luftburken <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad kapade bort hela originalinsuget. Portade till inne i cylindern, och lödde fast ett eget tillverkat insug. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Ä 50 spänn kostade ett sånt kit med topp cylle o förgasare i lobonäs så dyrt tveksamt lika dyrt som 60cc jag köpte komplett med förgasare o topp dock utan luftburken
låter som du fyndat eller retas du bara?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Närå helt sant fråga Boattown här på forumet han blev liiiite avis ,köpte förresten en kyrkportare idag för 150 kr komplett med burk nästan ett fynd det med <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar