Sachs med elstart ?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Bussthomas
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 jun 2008, 23:00

Sachs med elstart ?

Inlägg av Bussthomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som har upplysningar om Sachsmotorn med elstart som satt i Choppern ? Volt batteri m.m eller var man får tag i fakta om den motorn ex skisser ?
Undrar bussthomas . :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mopeder har 6 volt. Bil och MC har 12 volt.
Har ingen skiss på den motorn, tyvärr. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Snickarn
Inlägg: 71
Blev medlem: 09 dec 2007, 00:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag mins rätt så är det 12volt. det är en dynastart altså en elmotor som start men som kopplas om till generator i en rälesats. Fodrar en utanpåliggande tändspole med fökopplingsmotstånd, altså batteritändning.
Jag tror att Rösebäckens cykel och motor har en del delar till den. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har jag säkert fel, du verkar ha mer koll på den motorn än jag. Vad bra att du skrev. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp 12Volt 90Watt jag har en tysk handbok på den men klarar inte av att lägga in några bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ett elshema här, men tror inte att det är till den med elstart ?
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hittade en sprängskiss på generator/startmotor till den, men jag har inte scannat in den.
Har du något faxnummer så kan jag skicka den vägen i stället. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar