vev till 70cc flinta?
vev till 70cc flinta?
har en två växlad flinta motor som jag går o sneglar på.tänkte bygga reedmatat ner i vevhuset o modda dit en 70cc scooter cyl.hur gör jag med veven?tror inte den pallar 13-15hk som stage6 sport pro cyl påstås ge.några tips?
Re: vev till 70cc flinta?
Tillverka en ny med bra bredd på storändanslumdog skrev:har en två växlad flinta motor som jag går o sneglar på.tänkte bygga reedmatat ner i vevhuset o modda dit en 70cc scooter cyl.hur gör jag med veven?tror inte den pallar 13-15hk som stage6 sport pro cyl påstås ge.några tips?
att få till ett eget vevparti är inte så knepigt om du har maskiner eller polare.Alternativet är att fixa dit ett främmande vevparti i flinta maskinen vilket kan vara lika mycket jobb.Men ska du bygga om för reed ventil och har möjligheten att svetsa alu så kanske det är smidigare,svårt att avgöra så här.slumdog skrev:göra ett helt nytt vevparti från grunden?låter knepigt,men det är det ju iofs o svetsa fylla o fräsa plats för annan vev o lager me.eller menar du bara göra plats för grövre vevstake i original veven.
Vad är ditt mål,hög fart eller stark vrid moppe eller både och.
Eller att bygga vev med 39 slag som klarar lc cyllar ??
Går att få en flinta att gå rackarns bra med dom prylar som sitter på.
ja svetsa blocket o det det fixar jag,men min svärson skulle kolla om han kunde göra större kopplingskorg o distans till o flytta ut transmisionskåpan då jag nästan har noll kunskap i svarv o fräs.o jag vill ha en både urstark o körbar moppe med duktig fart.piaggio cylindern e så kort så jag får nog lägga distans under cylindern.det handlar mest om o kolla om det går tycker sånt e kul.den blir luft kyld löder på större kylfläns på den.tycker det ser fel ut med lc på en maraton.
Kör på och mixtra dit en bredare en stake med fetare lagerbana i storänden.
Håller själv på lite med en Flinta men bara modifierade orginal delar.
Delad avgasport på cyllen och lite extra kanaler mm,kommer att köra med passivt avgas för att se hur mycket det går att få ur för skojs skull.
Lägg ut bilder på ditt bygge när du är i gång
Håller själv på lite med en Flinta men bara modifierade orginal delar.
Delad avgasport på cyllen och lite extra kanaler mm,kommer att köra med passivt avgas för att se hur mycket det går att få ur för skojs skull.
Lägg ut bilder på ditt bygge när du är i gång
slumdog skrev:som sagt så är det nått jag går o grunnar på.men kommer jag o framför allt svärsonen som vet hur man hanterar både svarv o fräs på en bra lösning med veven så delar jag gärna med mig av det.fränt me avgasport me brygga o extra portar, du har ganska bra fart på din flinta va?
Just nu så är det en vanlig cylle jag portat ,så efter en igensatt dämpare som var täppt och väste som en orm och rengjord så visar Telefonen 74 kmh
Cyllen med delad avgasport ligger på bänken klar och dom andra prylarna och ska monteras i Monarscotern i vinter .Det knepigaste är att få en vettig area på orginal förgasaren
Tar lite kort när bitarna monteras i vinter .
Just nu ligger fokus på bil byggeri.
du vet vad du håller på med verkar det som mats.jag trodde det knappt att det gick o nå dom farterna med fixade standard grejor.men jag har iofs börjat få intresset för veteranare på sista tiden o är lite nybörjare på sådana motorer.nu bygger jag en fs1 motor åt polaren o det blev mer jobb än jag trodde, för han vill kunna köpa vilken minarelli cyl som helst o montera rakt av.så jag kan bara jobba med blocket o inte röra cylinderns ytter mått.ska be nån visa mig hur man lägger ut bilder när jag kommer igång med flintan.ser fram mot att se dina bilder.