<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller på med min monark 1283 med flinta motor på.
får den inte o gå bra.
när jag vrider på munstycket framåt så ökar den i tomgång och varvar ut, vrider jag tillbaka munstycket så varvar den inte ut men tomgången går ner.
den är lite bonntrimad större insug, större kanaler ockh större utblås.
och större förgasare.
inget gjort med kolven.
ny kolv och borrad cylinder.
vad kan vara fel.
nicklas <!-- </EdIndex> --></div>
knepigt fel!!
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vrid munstycket så den varvar ur å laborera sedan med nålens läge & ev. luftburkens motstånd. Problemet är att när den får lagom på toppvarv så får den snålt på tomgång & om du sedan justerar så den får mer på tomgång så surar den på toppvarv (om du nu menar medsols="framåt" å motsols="bakåt") <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 267
- Blev medlem: 25 maj 2008, 23:00
- Ort: Motala
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaha det är den fuggen då måste du nog öppna upp lågfartsmunstycket jag tror att dom förgasarna har ett sådant om jag inte minns fel.
Trimmar inte så mkt själv pga. det tar för mkt tid att få det att lira bra. vill jag åka fort tar jag mc´n men det finns en del på forumet som älskar att grotta ner sig i porttider å duration. dom kanske kan ge dig råd.. <!-- </EdIndex> --></div>
Trimmar inte så mkt själv pga. det tar för mkt tid att få det att lira bra. vill jag åka fort tar jag mc´n men det finns en del på forumet som älskar att grotta ner sig i porttider å duration. dom kanske kan ge dig råd.. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: knepigt fel!!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
den släpper igenom för mycket bensin å luft....
Många planade toppen med slålpapper mot ett bord,inte bra...
Bidde snett å vint å försökte kompensera med packning - skit blev de me.
Ska du få den att gå bra så återgå till originalgrejer eller om du så vill,
originaltrim som är till Hva - de lönar sig garanterat i längden.
Du slipper skruva den tiden du kunde åka moped istället. <!-- </EdIndex> --></div>
Felet är förmodligen bonntrimmet - förgasaren är borrad too much såsvetsaren6 skrev:håller på med min monark 1283 med flinta motor på.
får den inte o gå bra.
när jag vrider på munstycket framåt så ökar den i tomgång och varvar ut, vrider jag tillbaka munstycket så varvar den inte ut men tomgången går ner.
den är lite bonntrimad större insug, större kanaler ockh större utblås.
och större förgasare.
inget gjort med kolven.
ny kolv och borrad cylinder.
vad kan vara fel.
nicklas
den släpper igenom för mycket bensin å luft....
Många planade toppen med slålpapper mot ett bord,inte bra...
Bidde snett å vint å försökte kompensera med packning - skit blev de me.
Ska du få den att gå bra så återgå till originalgrejer eller om du så vill,
originaltrim som är till Hva - de lönar sig garanterat i längden.
Du slipper skruva den tiden du kunde åka moped istället. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Encarwi H9 va? Inget lågfart på den inte. Det enda som går att fibbla med är huvudmunstycke och trottelstoppet. <!-- </EdIndex> --></div>dr.novolette skrev:jaha det är den fuggen då måste du nog öppna upp lågfartsmunstycket jag tror att dom förgasarna har ett sådant om jag inte minns fel.