mopeden drar inte

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Crecentaren
Inlägg: 58
Blev medlem: 13 jun 2008, 23:00

mopeden drar inte

Inlägg av Crecentaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->glad i hågen startade jag mopeden till min fasa orkade den inte dra en meter låter bara som om kopplingen slirar och motorn kvävs vad kan felet vara har en sach motor 50/3 på en flaka. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om kopplingen slirar, såå tror jag du har fel olja i motorn,
men att den "kvävs" säger inte så mycket, försök berätta lite mer <!-- </EdIndex> --></div>
Crecentaren
Inlägg: 58
Blev medlem: 13 jun 2008, 23:00

Inlägg av Crecentaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad som händer den drar inte det är problemet, om inte kopplingen funkar så drar väll mopeden ändå eller drar kopplingskivorna hela mopeden? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Crecentaren skrev:vad som händer den drar inte det är problemet, om inte kopplingen funkar så drar väll mopeden ändå eller drar kopplingskivorna hela mopeden?
ja jag tror det :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova som Tompa sa att byta olja. Skölj rent med den nya oljan och kicka så det släpper från lamellerna, så du får bort all dålig.

Prova med Castrol MTX istället. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Crecentaren
Inlägg: 58
Blev medlem: 13 jun 2008, 23:00

Inlägg av Crecentaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu funkar den mycket bättre men den slirar lite på lamellerna <!-- </EdIndex> --></div>
Crecentaren
Inlägg: 58
Blev medlem: 13 jun 2008, 23:00

Inlägg av Crecentaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hr byt lameller går ännu mycket bättre dock ej perfekt har för lång växelwire och den verkar lite svag, hur kan jag kolla så den inte drar tjyvluft?. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan prova att spraya med startgas där du misstänker att den drar tjuvluft. Om motorn går upp i varv då du spayat så har du läckage. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar