Trim till Puch Maxi

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
JMolin
Inlägg: 181
Blev medlem: 01 aug 2013, 13:45
Ort: Gustavsberg

Trim till Puch Maxi

Inlägg av JMolin »

Håller på att renovera en rat-maxi nu, motormässigt, och funderar lite kring vilket trim jag ska ha på och hoppas det finns någon här som har lite koll på detta?
Siktar på en marschhastighet på ca 55-60 km/h och gärna så tyst som möjligt, som alltid. Förgasaren blir en 15mm bing med tysk originalluftburk men det jag är osäker kring är framför allt cylinder och avgasrör. Var först inne på 70cc men vet inte om jag vågar använda det som bruks? Dessutom är jag rädd att förlora allt vad bottendrag heter (ej pedaler på denna så kan inte cykla upp den från låga varv). Har ni några erfarenheter kring en behaglig åkcylinder med lagom fart och kanske ett tystare avgassystem till det? Stort behov av lite input! Tack!
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Trim till Puch Maxi

Inlägg av BjörnK »

airsal 70 cc, 17 bing med ställbart, originalluftburk och trimdämpare (technoboss?) har jag.
Är rätt lagom för min smak.
kolla med puchshop.de; trevliga, engelskspråkiga.
Skriv vad du är ute efter, då ger dom dig förslag.
Användarens profilbild
JMolin
Inlägg: 181
Blev medlem: 01 aug 2013, 13:45
Ort: Gustavsberg

Re: Trim till Puch Maxi

Inlägg av JMolin »

Tack för svar! Ja, det är därifrån jag kommer att beställa, gratis frakt vid köp över 200€, vilket jag kommer överstiga, fram till 30:e april så jag måste beställa innan den 30:e! Vilken förgasare är det? Ubåt? Kan inte hitta någon som passar till Maxi på puchshop som har ställbart.. Vad har du för marshhastighet och hur mycket låter den?
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Trim till Puch Maxi

Inlägg av BjörnK »

Kolla min tråd om Puch maxi, brukisen,
Där ser du hur jag (efter tips) med hjälp av typ kylarslang (biltema) och lite kapning av förgasaren (Bing 17 ubåt med ställbart)
plus liten större lucka i ena plastkåpan gjorde.
Smart och enkelt.
hastighet, ja kanske max 65, alltid lite osäkert att bedöma.
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Trim till Puch Maxi

Inlägg av BjörnK »

Skriv svar