EKF Frågor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: EKF Frågor

Inlägg av musköchrister »

dom flesta är 2,9
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: EKF Frågor

Inlägg av erlan »

hade ögonen på den här, men nu drog säljaren tillbaka auktionen 1 dag i förväg.

http://www.ebay.de/itm/221429139495?ssP ... 1423.l2649

tycker det ser ut som rejäla portar på den.

erlan
Skunkworkz
Inlägg: 664
Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
Ort: Lindome

Re: EKF Frågor

Inlägg av Skunkworkz »

Kan inget om Sachs, men avgasporten såg inte speciellt stor ut troligtvis 2,9;a
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: EKF Frågor

Inlägg av musköchrister »

blev tydligen lite stympade, men trycker man på bilden blir det hela och jättestor?
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Re: EKF Frågor

Inlägg av tture »

Muskö mannen jag ser hela bilder men här kommer nya bilder

Bild

Bild


free image uploading
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: EKF Frågor

Inlägg av musköchrister »

tack för det lasse
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Re: EKF Frågor

Inlägg av Naeri »

Hur är det nu med vevfrågan?

Hur skulle det funka med en ritovev om man pressar isär och sätter längre stake i? Får man 44 i slag då?
Den där VRMveven känns lite i överkant för budgeten och sen att den inte passar utan lite fräs gör inte saken bättre.
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Re: EKF Frågor

Inlägg av Naeri »

Är det för övrigt nån som testat detta?

http://www.rnmotor.eu/elektroniska-tand ... dning.html

Är det bara knappt hälften så bra som ett HPI så som prislappen antyder?
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: EKF Frågor

Inlägg av musköchrister »

vevstakslängden har inget med slaget att göra,utan det hänger på vart hålet i skinkorna sitter,ju längre ut från centrum ju längre slag
Användarens profilbild
Goldengotland
Inlägg: 211
Blev medlem: 12 aug 2012, 23:00
Ort: Gotland

Re: EKF Frågor

Inlägg av Goldengotland »

Naeri skrev:Hur är det nu med vevfrågan?

Hur skulle det funka med en ritovev om man pressar isär och sätter längre stake i? Får man 44 i slag då?
Den där VRMveven känns lite i överkant för budgeten och sen att den inte passar utan lite fräs gör inte saken bättre.
Verkar drygt att pressa isär en rito för 2mm slag...
Tycker ja iaf.. :wink:
Naeri skrev:Är det för övrigt nån som testat detta?

http://www.rnmotor.eu/elektroniska-tand ... dning.html

Är det bara knappt hälften så bra som ett HPI så som prislappen antyder?
Köp ett kukosan istället väl..
1159 ekf

Medlem i
M int
C ondition
B oys Gotland
Användarens profilbild
Goldengotland
Inlägg: 211
Blev medlem: 12 aug 2012, 23:00
Ort: Gotland

Re: EKF Frågor

Inlägg av Goldengotland »

Naeri skrev:Hur är det nu med vevfrågan?

Hur skulle det funka med en ritovev om man pressar isär och sätter längre stake i? Får man 44 i slag då?
Den där VRMveven känns lite i överkant för budgeten och sen att den inte passar utan lite fräs gör inte saken bättre.
Verkar drygt att pressa isär en rito för 2mm slag...
Tycker ja iaf.. :wink:
Naeri skrev:Är det för övrigt nån som testat detta?

http://www.rnmotor.eu/elektroniska-tand ... dning.html

Är det bara knappt hälften så bra som ett HPI så som prislappen antyder?
Köp ett kukosan istället väl..
1159 ekf

Medlem i
M int
C ondition
B oys Gotland
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Re: EKF Frågor

Inlägg av Naeri »

Jo, förvisso svinjobbigt att nästan i onödan dela en ny vev, men vad är alternativet? Vart ska jag ta av cylindern och vem ska göra det för mig?
Tycker kokusan verkar innehålla en massa onödiga delar, tänkte köra LEDlysen när det behövs, men hur mycket mörkerkörning utövar man?
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Re: EKF Frågor

Inlägg av Braxmatte »

musköchrister skrev:vevstakslängden har inget med slaget att göra,utan det hänger på vart hålet i skinkorna sitter,ju längre ut från centrum ju längre slag
Ja
Många tror att slaglängden har med vevstakslängden att göra
Naeri skrev:Jo, förvisso svinjobbigt att nästan i onödan dela en ny vev, men vad är alternativet? Vart ska jag ta av cylindern och vem ska göra det för mig?
Om man ska ha en cylle för 44 slag på en 42 slag motor så skulle i alla fall jag sätta dit den så höjden stämmer med kanalerna när kolven är i nedre läget
Sen kapa cyllen i överkant där kolven vänder
Alternativt att sänka ner toppen i cylindern
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Re: EKF Frågor

Inlägg av Naeri »

Braxmatte skrev:
musköchrister skrev:vevstakslängden har inget med slaget att göra,utan det hänger på vart hålet i skinkorna sitter,ju längre ut från centrum ju längre slag
Ja
Många tror att slaglängden har med vevstakslängden att göra

cocos_acc.gif slider_anon.gif
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Skriv svar