EKF Frågor
Re: EKF Frågor
hade ögonen på den här, men nu drog säljaren tillbaka auktionen 1 dag i förväg.
http://www.ebay.de/itm/221429139495?ssP ... 1423.l2649
tycker det ser ut som rejäla portar på den.
erlan
http://www.ebay.de/itm/221429139495?ssP ... 1423.l2649
tycker det ser ut som rejäla portar på den.
erlan
-
- Inlägg: 664
- Blev medlem: 12 feb 2012, 00:00
- Ort: Lindome
Re: EKF Frågor
Kan inget om Sachs, men avgasporten såg inte speciellt stor ut troligtvis 2,9;a
-
- Inlägg: 1512
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
-
- Inlägg: 1512
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
Re: EKF Frågor
blev tydligen lite stympade, men trycker man på bilden blir det hela och jättestor?
Re: EKF Frågor
Hur är det nu med vevfrågan?
Hur skulle det funka med en ritovev om man pressar isär och sätter längre stake i? Får man 44 i slag då?
Den där VRMveven känns lite i överkant för budgeten och sen att den inte passar utan lite fräs gör inte saken bättre.
Hur skulle det funka med en ritovev om man pressar isär och sätter längre stake i? Får man 44 i slag då?
Den där VRMveven känns lite i överkant för budgeten och sen att den inte passar utan lite fräs gör inte saken bättre.
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Re: EKF Frågor
Är det för övrigt nån som testat detta?
http://www.rnmotor.eu/elektroniska-tand ... dning.html
Är det bara knappt hälften så bra som ett HPI så som prislappen antyder?
http://www.rnmotor.eu/elektroniska-tand ... dning.html
Är det bara knappt hälften så bra som ett HPI så som prislappen antyder?
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Inlägg: 1512
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
Re: EKF Frågor
vevstakslängden har inget med slaget att göra,utan det hänger på vart hålet i skinkorna sitter,ju längre ut från centrum ju längre slag
- Goldengotland
- Inlägg: 211
- Blev medlem: 12 aug 2012, 23:00
- Ort: Gotland
Re: EKF Frågor
Verkar drygt att pressa isär en rito för 2mm slag...Naeri skrev:Hur är det nu med vevfrågan?
Hur skulle det funka med en ritovev om man pressar isär och sätter längre stake i? Får man 44 i slag då?
Den där VRMveven känns lite i överkant för budgeten och sen att den inte passar utan lite fräs gör inte saken bättre.
Tycker ja iaf..
Köp ett kukosan istället väl..Naeri skrev:Är det för övrigt nån som testat detta?
http://www.rnmotor.eu/elektroniska-tand ... dning.html
Är det bara knappt hälften så bra som ett HPI så som prislappen antyder?
1159 ekf
Medlem i
M int
C ondition
B oys Gotland
Medlem i
M int
C ondition
B oys Gotland
- Goldengotland
- Inlägg: 211
- Blev medlem: 12 aug 2012, 23:00
- Ort: Gotland
Re: EKF Frågor
Verkar drygt att pressa isär en rito för 2mm slag...Naeri skrev:Hur är det nu med vevfrågan?
Hur skulle det funka med en ritovev om man pressar isär och sätter längre stake i? Får man 44 i slag då?
Den där VRMveven känns lite i överkant för budgeten och sen att den inte passar utan lite fräs gör inte saken bättre.
Tycker ja iaf..
Köp ett kukosan istället väl..Naeri skrev:Är det för övrigt nån som testat detta?
http://www.rnmotor.eu/elektroniska-tand ... dning.html
Är det bara knappt hälften så bra som ett HPI så som prislappen antyder?
1159 ekf
Medlem i
M int
C ondition
B oys Gotland
Medlem i
M int
C ondition
B oys Gotland
Re: EKF Frågor
Jo, förvisso svinjobbigt att nästan i onödan dela en ny vev, men vad är alternativet? Vart ska jag ta av cylindern och vem ska göra det för mig?
Tycker kokusan verkar innehålla en massa onödiga delar, tänkte köra LEDlysen när det behövs, men hur mycket mörkerkörning utövar man?
Tycker kokusan verkar innehålla en massa onödiga delar, tänkte köra LEDlysen när det behövs, men hur mycket mörkerkörning utövar man?
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Re: EKF Frågor
Jamusköchrister skrev:vevstakslängden har inget med slaget att göra,utan det hänger på vart hålet i skinkorna sitter,ju längre ut från centrum ju längre slag
Många tror att slaglängden har med vevstakslängden att göra
Om man ska ha en cylle för 44 slag på en 42 slag motor så skulle i alla fall jag sätta dit den så höjden stämmer med kanalerna när kolven är i nedre lägetNaeri skrev:Jo, förvisso svinjobbigt att nästan i onödan dela en ny vev, men vad är alternativet? Vart ska jag ta av cylindern och vem ska göra det för mig?
Sen kapa cyllen i överkant där kolven vänder
Alternativt att sänka ner toppen i cylindern
Re: EKF Frågor
JaBraxmatte skrev:musköchrister skrev:vevstakslängden har inget med slaget att göra,utan det hänger på vart hålet i skinkorna sitter,ju längre ut från centrum ju längre slag
Många tror att slaglängden har med vevstakslängden att göra
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt