Husqvarna Novolette
Husqvarna Novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er! de e så att jag har tagit över en gammal novolette 56 och undrar lite hur dom går igentligen, den går ganksa bra men är väldigt trött i backar, behöver inte va många % lutning innan man måste trampa
e detta normalt eller e de nått fel tror ni? <!-- </EdIndex> --></div>
e detta normalt eller e de nått fel tror ni? <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 539
- Blev medlem: 27 maj 2008, 23:00
- Ort: Mellerud
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jopp dom är rätt trötta pga att dom endast har en vxl å det går inte att få fram mkt vrid ur den knotan.
Däremot om moppen verkar småtrött även efter backen så är det ngt fel Jag har en -52a som hade det problemet å det visade sig att det var djävligt viktigt med rätt värmetal på rexmotorn. Så jag bytte till ett stift med 4 istället för 6 å den går kanon klarar svaga lut hyffsat men man får hjälptrampa i viadukterna <!-- </EdIndex> --></div>
Däremot om moppen verkar småtrött även efter backen så är det ngt fel Jag har en -52a som hade det problemet å det visade sig att det var djävligt viktigt med rätt värmetal på rexmotorn. Så jag bytte till ett stift med 4 istället för 6 å den går kanon klarar svaga lut hyffsat men man får hjälptrampa i viadukterna <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1461
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
-
- Inlägg: 1461
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svarva av en puch kolv i topp så den följer toppens form ca0,4 klämspalt mot topp.Cyll borrad till 39mm,jacka ner överströmm och avgas till 1mm över kolvring,kapa under sidan tar i blocket,lucka 3mm, till verka nytt insug 13mm inv gänga utv gäng bar så djup att den går på cyll annars vill den gå av möter hålett,14mm förgasare ,piaggo avgas .Orkar dom flesta backar toppar ca45 på plan väg börjar fyrtakta vid 55 utför vill inte åka fortare är inte så stabil och bromsarna är lite klena och jag är inte liten direkt. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1461
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mopedservice har packningssats till Novolette
http://www.mopedservicestaffanstorp.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.mopedservicestaffanstorp.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har ett enkelt trix som knappt syns och får sachs/puchmotorn att orka o varva lite mera med ett enkelt trix,borra ett 3mm hål 10mm nerifrån mittför insuget, försänk gärna hålet med en 5mm borr.
Fungerar bättre ju bättre skick på motorn man gör detta på. <!-- </EdIndex> --></div>
Måste säga att Husqvarna sport är väldigt erfaren - sånt försökte man testa fram på 70-talet men man misslyckades som oftast.HUSQVARNA SPORT skrev:Packning passar du får justera hålen lite och vända den bakåfram borra ett nytt hål för pysen.
Jag har ett enkelt trix som knappt syns och får sachs/puchmotorn att orka o varva lite mera med ett enkelt trix,borra ett 3mm hål 10mm nerifrån mittför insuget, försänk gärna hålet med en 5mm borr.
Fungerar bättre ju bättre skick på motorn man gör detta på. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Svarade på fel citat - detta inlägg som du gjorde tyckte jag om. <!-- </EdIndex> --></div>HUSQVARNA SPORT skrev:Svarva av en puch kolv i topp så den följer toppens form ca0,4 klämspalt mot topp.Cyll borrad till 39mm,jacka ner överströmm och avgas till 1mm över kolvring,kapa under sidan tar i blocket,lucka 3mm, till verka nytt insug 13mm inv gänga utv gäng bar så djup att den går på cyll annars vill den gå av möter hålett,14mm förgasare ,piaggo avgas .Orkar dom flesta backar toppar ca45 på plan väg börjar fyrtakta vid 55 utför vill inte åka fortare är inte så stabil och bromsarna är lite klena och jag är inte liten direkt.