Sachs 3vxl fot - Startproblem

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Paddema
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 okt 2014, 16:01

Sachs 3vxl fot - Startproblem

Inlägg av Paddema »

Hejsan.

Jag krabbar lite med en Crescent Compact som en kompis köpte.
Den har aldrig varit igång i våran ägo inte hos förra heller (därför fick han den billigt) så det jag gjorde direkt va å renovera motorn (nya lager, packboxar lameller etc. även bytt konding och nya brytare)
Men nu har jag svårt å få igång den.

Problemet är att den verka inte få nån bensin. Jag får igång den om jag tar bort Tomgångsskruven helt å ta bort det ställbara helt och gasar fullt. men det är precis att den håller sig igång. Släpper jag gasen något så dör den.
Jag använder en ny 12 mm bing som jag lånat av en annan compact som funkar klockrent.

Det är en vanlig cylinder med 38 kolv. har även provat en gammal päroncylinder från min raketare.
Det känns som om jag behöver en "större" förgasare men det känns onödigt för det är ju standardcylle som på min compact eller är jag helt ute och cyklar?

//Markus
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Sachs 3vxl fot - Startproblem

Inlägg av HSE »

Fungerar förgasaren på en annan motor så är något fel på din motor. Förmodligen tar den tjuvluft någonstans...Packningen mellan blockhalvorna har inte kommit på drift någonstans? Fyll vevhuset med bensin och se om det sipprar ut någonstans. Tätt där, se över packningen under cylindern och mellan förgasaren och cylindern.
Paddema
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 okt 2014, 16:01

Re: Sachs 3vxl fot - Startproblem

Inlägg av Paddema »

Ska genast kolla detta.

Tack

//Markus
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791
Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Sachs 3vxl fot - Startproblem

Inlägg av Falkfish »

Hej.

Och packboxarna sitter åt rätt håll ?

S
Paddema
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 okt 2014, 16:01

Re: Sachs 3vxl fot - Startproblem

Inlägg av Paddema »

Hejsan.

Problemet löst!!
Det läckte mellan blockhalvorna, Lite packningsilikon sen så starta den på första kicken. :D

Tack för hjälpen.

//Markus
Skriv svar