Jag investerade i en kopplingskorg och primärdrev med raka drev (Rito) till min femväxlade motor, som ska gås igenom.
Gjorde som jag brukade när det gäller lagermontering.
Kullagret (6002 skf) i frysen i många timmar och korgen in i ugnen 200-225 grader i en halvtimma.
Men, helt tji, funkade inte alls. Gick inte och knacka (försiktigt) in heller.
Provade en gång till, men samma resultat.
Efter att delarna svalnat mätte jag upp lager och platsen i korgen.
Lagrets ytterdiameter är 32 mm och hålet i kopplingskorgen 31,85 mm. Känns för en lekman som jag, som lite för stor skillnad.
Hur går jag vidare med detta, tips?
Kopplingskorg Zündapp - problem med lager
Re: Kopplingskorg Zündapp - problem med lager
hur du går vidare beror på var du köpt delarna.
har du köpt dom i sverige så ska du självklart reklamera dom!
annar får du överväga om det är enklare och billigare att fixa felet här i sverige.
jag har inte en aning om hur kopplingskorgen till en zyndapp ser ut,
så jag vet inte hur svårt jobb det är att spänna upp och rikta in den.
rätt mått bör vara mellan 31,985 och 31,995 mm.
31,85 är en s.k. varg. skulle du få i lagret så skulle det ändå inte funka.
erlan
har du köpt dom i sverige så ska du självklart reklamera dom!
annar får du överväga om det är enklare och billigare att fixa felet här i sverige.
jag har inte en aning om hur kopplingskorgen till en zyndapp ser ut,
så jag vet inte hur svårt jobb det är att spänna upp och rikta in den.
rätt mått bör vara mellan 31,985 och 31,995 mm.
31,85 är en s.k. varg. skulle du få i lagret så skulle det ändå inte funka.
erlan
Re: Kopplingskorg Zündapp - problem med lager
Ja, jag har köpt det i Sverige och jag har också mailat företaget som sålde, men de har tyvärr semesterstängt ett tag till.
Så här ser korgen ut med sitt lager (som ej är på plats, förståss)
Så här ser korgen ut med sitt lager (som ej är på plats, förståss)
Re: Kopplingskorg Zündapp - problem med lager
Är det Rito eller Top Racing prylar?BjörnK skrev:Lagrets ytterdiameter är 32 mm och hålet i kopplingskorgen 31,85 mm. Känns för en lekman som jag, som lite för stor skillnad.
Re: Kopplingskorg Zündapp - problem med lager
Rito enligt kartongen
Re: Kopplingskorg Zündapp - problem med lager
Var det inte ett Rito vevparti du hade problem med för ett tag sedan?
Re: Kopplingskorg Zündapp - problem med lager
Jag hade ett problem med en Rito till sachs 3V fot ( L17 ) vevaxeltapparna vart ett par hundringar för stora.
Har för mig att någon ( ILO55CC ?? ) även han hade något problem med rito veven till sin ILO..
S
Har för mig att någon ( ILO55CC ?? ) även han hade något problem med rito veven till sin ILO..
S
Re: Kopplingskorg Zündapp - problem med lager
Ja, jag hade problem med ritoveven, det stämmer.
Var någon tusendels mm för "tjock".
Trodde inte detta skulle upprepa sig med en kopplingskorg, hmmm, de kostar ju en del.
Var någon tusendels mm för "tjock".
Trodde inte detta skulle upprepa sig med en kopplingskorg, hmmm, de kostar ju en del.