Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5188
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Återigen, jag har säkert beställt 6-7 ggr från Ettans & det har aldrig varit nåt problem....
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Konkurrenterna får vara snabbare nästa gångkejsaren skrev:Mattis skrev:Jag har faktist beställt en från Ettans.
Får väl stödköpa något
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
mopeddelar.se liggar väl i samma hus som 50cc.eu?Mattis skrev:Konkurrenterna får vara snabbare nästa gångkejsaren skrev:Mattis skrev:Jag har faktist beställt en från Ettans.
Får väl stödköpa något
firmorna har i allafall ett extremt nära samarbete.
så dom borde väl varit snabbast med att ha vevarna hemma?
erlan
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Mattis skrev:Konkurrenterna får vara snabbare nästa gångkejsaren skrev:Mattis skrev:Jag har faktist beställt en från Ettans.
Får väl stödköpa något
mopedrenovering.se hade hemma på hyllan i tisdags
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Vevarna var bara här och vände, på onsdagen hade vi skickat alla. Nya kommer troligen nästa vecka.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
musköchrister påstår i skitsnackstråden att importören redan sålt slut. så det var nog inte bara puchlasse som underskattade behovet.
ska bli kul att höra om Mattis får någon från Ettans.
erlan
ska bli kul att höra om Mattis får någon från Ettans.
erlan
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Mopeddelar verkar fortfarande ha på lager om någon vill beställa.
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Har ett paket att hämta hos mitt Schenkerombud. Men kommer inte hem förrns på måndag.. Men man vet ju aldrig vad de packaterlan skrev:musköchrister påstår i skitsnackstråden att importören redan sålt slut. så det var nog inte bara puchlasse som underskattade behovet.
ska bli kul att höra om Mattis får någon från Ettans.
erlan
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Jag har en vevaxel från Ettans. Braxmatte har också en. 14 mm kolvbult som det skall vara.
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
rätt slaglängd med?
jag hörde nåt om att den första tillverkningsomgången i våras hade dom råkat göra med 42 mm slaglängd. det skulle tydligen vara anledningen till att den inte hördes av.
erlan
jag hörde nåt om att den första tillverkningsomgången i våras hade dom råkat göra med 42 mm slaglängd. det skulle tydligen vara anledningen till att den inte hördes av.
erlan
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Ja det verkar vara 44 när man mäter på det.
Med vänlig hälsning, ricky
Med vänlig hälsning, ricky
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Jag tittade på en Ritovev till Zyndapp. Det ser ut som den är byggd i delar snarlika Sachs. Det ser ut som axlarna är monterade innan slipning av ytorna. Där den är inpassad i skinkan är den ca 2 mm större på radien. Axeln jag tittade på hade sprickor utanför axeltappen, i skinkan. Axeln är ny och av den dyrare modellen. Axeltappen går inte genom skinkan. Man behöver lupp för att se sprickorna.
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Tror alla dessa axlar från Rito är tillverkade med samma princip, axlarna är friktionssvetsade i skinkorna innan dessa slipas därav de mikroskopiska sprickorna du ser..Conrad Engström skrev:Jag tittade på en Ritovev till Zyndapp. Det ser ut som den är byggd i delar snarlika Sachs. Det ser ut som axlarna är monterade innan slipning av ytorna. Där den är inpassad i skinkan är den ca 2 mm större på radien. Axeln jag tittade på hade sprickor utanför axeltappen, i skinkan. Axeln är ny och av den dyrare modellen. Axeltappen går inte genom skinkan. Man behöver lupp för att se sprickorna.
Stefan
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
Går i tankar på att införskaffa en rito-vev till min sachs 3-pet L17.
Kan någon med erfarenhet beskriva köregenskaper/effekt ökning med montering av denna rundvev? (åker original idag)
Då tänker jag mig i första hand 42mm, vad skulle jag vidare tjäna på att montera denna 44 mm ekf-vev?
(enligt mina beräkningar skulle det skilja ca 5% i cc)
tacksam för svar.
Kan någon med erfarenhet beskriva köregenskaper/effekt ökning med montering av denna rundvev? (åker original idag)
Då tänker jag mig i första hand 42mm, vad skulle jag vidare tjäna på att montera denna 44 mm ekf-vev?
(enligt mina beräkningar skulle det skilja ca 5% i cc)
tacksam för svar.
Re: Vem blir först ut att testa nya Ritoveven till EKF ?
när jag gjorde en statisk balansering på orginalveven till min tvåpet
så gav det en hastighetsökning på 3km/h på en i princip otrimmad moppe.
den fögre vevhuskompen bör väl teoretiskt ge nån km till?
den ökade vikten bör ge lite bättre backtagningsförmåga.
erlan
så gav det en hastighetsökning på 3km/h på en i princip otrimmad moppe.
den fögre vevhuskompen bör väl teoretiskt ge nån km till?
den ökade vikten bör ge lite bättre backtagningsförmåga.
erlan