Start / trottel

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
19alex91
Inlägg: 99
Blev medlem: 27 jun 2014, 15:24

Start / trottel

Inlägg av 19alex91 »

Hej allesammans jag har 2st frågor. Vi börjar med den ena. Den frågan kommer från min kompis som har en puch montana. Den startar aldrig när man kickar. den startar bara på startgas när den är kall. Men om man kört med den och den är varm så kan man kicka o den startar. När man kickar när den är kall så snurrar motorn fast den vill inte starta utan startgas. Ny kondning ny spole nya brytare nytt stift. 2.0 förtänning och 0.40 brytare. Och när man trycker på flödarknappen så kommer det ingen soppa ur hålet. Hålet är öppet när man trycker ner den. Föggen är ny en bing kopia. Med munstycke stl 68. Har testat o flödat med och utan tanklock. Varför flödar den inte? Och den varvar inte ur på 2an och 3an.


Fråga 2 gäller min husqvarna dmotor.
Har en bing (old puch) fögge på den. Den vill inte gå bra i mellan registret den bööö . Det blir ingen skillnad om jag chokar eller inte. Har testat att flytta upp clipset och testat att flytta ner de. Men den böööö i mellan registret ialfall. Och så är den orkeslös. Funderar på om gnistan inte är tillräcklig. Men om man kickat med stiftet ur så kommer de en fin o bra gnista. Den är lättstartad.