Motor till monark

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
tobbeleijon
Inlägg: 127
Blev medlem: 11 sep 2015, 20:00
Ort: Hammarstrand

Motor till monark

Inlägg av tobbeleijon »

Tips på någon motor som passar skapligt bra till monarped (m32) Eftersom mina ilo fp50s bara är total dynga, så undrar jag vilken motor som skulle kunna passa utan att bygga om hela skiten.
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Motor till monark

Inlägg av T M »

:twisted:
http://www.tradera.com/item/302493/2819 ... -vxl-motor" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
tobbeleijon
Inlägg: 127
Blev medlem: 11 sep 2015, 20:00
Ort: Hammarstrand

Re: Motor till monark

Inlägg av tobbeleijon »

T M skrev::twisted:
http://www.tradera.com/item/302493/2819 ... -vxl-motor" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha. Blir nog min jonsered raket 51 istället.
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 958
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Motor till monark

Inlägg av SS440-80 »

Ta det lugnt... har du bara liiite is i magen så dyker det upp funktionabla FP50:s på Tradera, eller här på säljkategorin.

Jag vet hur det känns när man är så där riktigt på ¨G¨ då vill man bara ha tag på något fungerande så att man kan smida ihop mopeden/MC.n/snöskotern/gräsklipparn eller vad man håller på med. Oftast resulterar det i galopperande utgifter, mer jobb och i värsta fall att man aldrig riktigt blir klar med objektet innan man drar igång med ett nytt.

Så coola ned, så kommer det snart en FP50 till lämpligt pris och i lagom lagom slitet skick för en renovering. :D
Användarens profilbild
tobbeleijon
Inlägg: 127
Blev medlem: 11 sep 2015, 20:00
Ort: Hammarstrand

Re: Motor till monark

Inlägg av tobbeleijon »

SS440-80 skrev:Ta det lugnt... har du bara liiite is i magen så dyker det upp funktionabla FP50:s på Tradera, eller här på säljkategorin.

Jag vet hur det känns när man är så där riktigt på ¨G¨ då vill man bara ha tag på något fungerande så att man kan smida ihop mopeden/MC.n/snöskotern/gräsklipparn eller vad man håller på med. Oftast resulterar det i galopperande utgifter, mer jobb och i värsta fall att man aldrig riktigt blir klar med objektet innan man drar igång med ett nytt.

Så coola ned, så kommer det snart en FP50 till lämpligt pris och i lagom lagom slitet skick för en renovering. :D
Helt rätt. Bara så less på att allt ska jävlas så fort man är nära på att få till de. Bara jag får lös blockhalvorna så kommer jag att renovera. Dock så stöter jag på problem hela tiden, som tex att alla skruvar som håller fast blockhalvorna gått av, alltså skallen på skruvarna, och bröt sönder 3 borrar då jag skulle borra.. hate-wall.gif
Men aja! Nya tag framöver! mistick_yes.gif
Skriv svar