Tog åter igen chansen och köpte saker från utlandet!
Denna gång blev det två 3 växlad ILO, en i delar från Spanien och en hel från Tyskland.
Den i delar sålde jag på Tradera förra veckan och den hela har jag nu tagit isär och satt ihop med delar från min 2 växlade (vev och koppling med ny rem.).
Den hela hade fastnat och tog sin tid att ta isär, jag fick tillslut offra vevet för att få isär den, men det va de värt, för inuti va allt i stort sätt orört. Troligtvis hade den fastnat ganska snart efter inköp och därefter blivit liggandes.
Måste också passa på att ge lite uppskattning till ingenjörererna hos ILO, fy satan va lätt meckade motorer dom byggde!
Så här följer lite bilder för arkivet.
ILO 3 växlad. En tysk och en spansk chansning!
ILO 3 växlad. En tysk och en spansk chansning!
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Re: ILO 3 växlad. En tysk och en spansk chansning!
Mer bilder
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Re: ILO 3 växlad. En tysk och en spansk chansning!
Mer mer bilder
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Re: ILO 3 växlad. En tysk och en spansk chansning!
Ser fin ut!
Är det Ebay som gäller eller har du några andra tips? Verkar svårt att hitta 3-växlat, både motorer och delar.
Är det Ebay som gäller eller har du några andra tips? Verkar svårt att hitta 3-växlat, både motorer och delar.
Monark Monarped 1211, 61:a - 3-växlad ILO, Rito-vev, 2 mm spacer cylinderfot, 41,5 mm, VRM kolv, Bing 15, drev 15/28, Racepipa Zündapp 36mm, 80,5 km/h
Re: ILO 3 växlad. En tysk och en spansk chansning!
Ja eBay är väl första alternativet.mattam57 skrev:Ser fin ut!
Är det Ebay som gäller eller har du några andra tips? Verkar svårt att hitta 3-växlat, både motorer och delar.
Av någon anledning är eBay lite krångligt ibland så kolla ebay-kleinanzeigen.de, där brukar man lättare hitta ILO delar än eBay.com...
Kolla även på http://www.milanuncios.com" onclick="window.open(this.href);return false; (Spanska Blocket).
Sen brukar jag fråga säljare om dom har andra delar än de som finns i annonserna. Men va beredd på att ingen kan engelska.
Tack och lov funkar Google translate ganska bra.
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Re: ILO 3 växlad. En tysk och en spansk chansning!
Tack för tipset! Kul med lite nya sidor, tradera o blocket börjar bli lite trist...
Monark Monarped 1211, 61:a - 3-växlad ILO, Rito-vev, 2 mm spacer cylinderfot, 41,5 mm, VRM kolv, Bing 15, drev 15/28, Racepipa Zündapp 36mm, 80,5 km/h