Hej!
Köpte mig ett fyrväxlat block med mekanism för några år sedan som jag skall fixa i ordning nu. På typskylten står det 50/4 LKH, vilket jag tror jag läst mig till är den fläktkylda varianten? Vilken är den korrekta beteckningen på en fotväxlad fyrväxlad luftkyld Sachs? KFS?
Motorn blir luftkyld, och skall sitta på min SM50, så om någon har en original typskylt till en luftkyld och vill byta, bara hojta!
Mvh K
50/4 LKH
-
- Inlägg: 1512
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
Re: 50/4 LKH
finns det överhuvud taget ? erkänner , har dålig koll.EKF finns ju som är luftkyld
Re: 50/4 LKH
det finns säkert någonstans, men det har aldrig funnits i sverige, vad jag vet?
i england fanns KTM med fyrpet fotväxel och trampor med fartvindkylning,
men med stora cylindern, snarlik F50 cylindern.
men korrekt beteckning för en SM50 är 50/3 KFS
erlan
i england fanns KTM med fyrpet fotväxel och trampor med fartvindkylning,
men med stora cylindern, snarlik F50 cylindern.
men korrekt beteckning för en SM50 är 50/3 KFS
erlan
Re: 50/4 LKH
Ja att SM50 skall ha treväxlad original vet jag ju. Men jag gissade att det fanns fyrväxlade fartvindskylda fotväxlade också när det begav sig, och var sugen på rätta brickan.
Men då kanske det var så här man fick göra även på 70-talet om man ville ha en fyrpet med rätt utseende på sin SM50 — köpa fläktkyld och byta kåporna. (Jag har aldrig fastnat för utseendet på de fläktkylda...)
Men då kanske det var så här man fick göra även på 70-talet om man ville ha en fyrpet med rätt utseende på sin SM50 — köpa fläktkyld och byta kåporna. (Jag har aldrig fastnat för utseendet på de fläktkylda...)
Re: 50/4 LKH
fläktkylt var inte poppis på -70talet heller.
erlan
erlan