NOS fynd

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Bushido
Inlägg: 103
Blev medlem: 19 aug 2017, 21:46

Re: NOS fynd

Inlägg av Bushido »

znen50 skrev:Det är bilderna som luras, den är lika rund som en Athena/Polini kolv.
Tack för info, då slipper jag fundera mer på det! :D
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: NOS fynd

Inlägg av billykid »

Japp ett verkligen NOS fynd...zene50.

Såld bort min Simonini 80cc på Tradera då jag ville prova mera på 50cc. Gick för 1875kr med dålig nickasil.
Ångrar mig lite när jag ser din Simonini cylle, sålt är sålt. Min erfarenhet är att den cyllen är det värsta
man kan ha till SACHS 6vxl maskiner. Den var otroligt grym innan jag brännde den på dala open 2013.

Lite garge bilder.... finns respons i dessa cyllar......Fick frågan om Polini är bättre. No Cahnce.. :twisted:
Har ider mm vem vet kanske jag kommer på nåt bra. Hann bara prova lite....
Pultar lite på tom gången med nära över nära 200gr i AVG. Duration.

https://www.youtube.com/watch?v=m6251XS ... AT2EAOufNw" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: NOS fynd

Inlägg av billykid »

billykid skrev:Japp ett verkligen NOS fynd...zene50.

Såld bort min Simonini 80cc på Tradera då jag ville prova mera på 50cc. Gick för 1875kr med dålig nickasil.
Ångrar mig lite när jag ser din Simonini cylle, sålt är sålt. Min erfarenhet är att den cyllen är det värsta
man kan ha till SACHS 6vxl maskiner. Den var otroligt grym innan jag brännde den på dala open 2013.

Lite garge bilder.... finns respons i dessa cyllar......Fick frågan om Polini är bättre. No Cahnce.. :twisted:
Har ider mm vem vet kanske jag kommer på nåt bra. Hann bara prova lite....
Pultar lite på tom gången med nära över nära 200gr i AVG. Duration.

https://www.youtube.com/watch?v=m6251XS ... AT2EAOufNw" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilagor
IMAG0129.jpg
znen50
Inlägg: 15
Blev medlem: 14 jun 2017, 08:05

Re: NOS fynd

Inlägg av znen50 »

Den sista cylindern på bilden ser ut att vara en Eurocilindro, Simonini har tre runda boostkanaler ovanför insuget och i kolven, medans Eurocilindo ser ut som på den sista bilden och kolven ser ut som Athenas kolv med två avlånga boostkanaler, för övrigt ser jag ingen skilnad på övriga kanaler.

Jag har bådadera, men har inte kört med nån än, blir kul att jämföra.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: NOS fynd

Inlägg av billykid »

znen50 skrev:Den sista cylindern på bilden ser ut att vara en Eurocilindro, Simonini har tre runda boostkanaler ovanför insuget och i kolven, medans Eurocilindo ser ut som på den sista bilden och kolven ser ut som Athenas kolv med två avlånga boostkanaler, för övrigt ser jag ingen skilnad på övriga kanaler.

Jag har bådadera, men har inte kört med nån än, blir kul att jämföra.
Hmm. vad vi än cyllar. En Enduro cyllinder....min fråga är då är inte båda Simonini cyllar är min Enduro bra en en sämre cylle med bara 2 bostare. Det jag fått lära mig så är borrningen 48,50 mm på min cylle.

Kan du ge mig bätter historia om dessa änn vad jag vet....PS säjle en cylle åt mig då.. :D
Skriv svar