Fick en fråga angående en MT5a. Kan ni ge råd?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Fick en fråga angående en MT5a. Kan ni ge råd?

Inlägg av Raketsport »

MT5an är inte inom mitt kunskapsområde. Kan ni hjälpa frågeställaren istället?
http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... 5-som-dor/
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Fick en fråga angående en MT5a. Kan ni ge råd?

Inlägg av Micke S »

Jag kan inte logga in där men du skulle kunna skriva så här:

Utan att kunna säga säkert så kan det vara avbrott i den kombinerade trigger- och högspänningsspolen på tändplattan. Det har inträffat på ett antal exemplar. Orsaken är att trådarna är mycket tunna, bara några tiondels millimeter och kan gå av. Om man lossar och ohm-mäter i den 3-poliga kontakten mot tändplattan så ska det vara kontakt mellan alla tre stiften.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Fick en fråga angående en MT5a. Kan ni ge råd?

Inlägg av Raketsport »

Micke S skrev: 05 sep 2019, 13:58 Jag kan inte logga in där men du skulle kunna skriva så här:

Utan att kunna säga säkert så kan det vara avbrott i den kombinerade trigger- och högspänningsspolen på tändplattan. Det har inträffat på ett antal exemplar. Orsaken är att trådarna är mycket tunna, bara några tiondels millimeter och kan gå av. Om man lossar och ohm-mäter i den 3-poliga kontakten mot tändplattan så ska det vara kontakt mellan alla tre stiften.
Tack, jag svarar frågeställaren med ditt råd.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Fick en fråga angående en MT5a. Kan ni ge råd?

Inlägg av Micke S »

thumb_up
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar