Obrukbart svänghjul ??

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
sveeri1
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 apr 2020, 15:43

Obrukbart svänghjul ??

Inlägg av sveeri1 »

BildÄr svänghjulet obrukbart med denna nednötning. Tacksam för hjälp/bedömning. Eller är det bara att testa ? Kan man utöka distansen med tunn bricka om behovet finns? Någon som har erfarenhet av detta.
Mvh Sven-Erik
Nednött i centrumhålet.
Nednött i centrumhålet.
Senast redigerad av sveeri1 den 31 maj 2020, 15:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Obrukbart svänghjul ??

Inlägg av Coolvette »

Det som du tolkar som en nernötning är ju i själva verket den slipade nocken som ska lyfta brytarspetsen, såvitt jag ser.

Det du ska försöka göra är att putsa bort rostfläckarna så att dom inte sliter ner fiberklossen som lyfter brytarspetsarna.
sveeri1
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 apr 2020, 15:43

Re: Obrukbart svänghjul ??

Inlägg av sveeri1 »

Hej.
Ursäkta om jag är otydlig. Jag fick fel uppgift om gänga på centrumbulten till svänghjulet. ( mitt fel att inte vara noggrannare)Jag drog säkert för hårt på svänghjulet med min filteravdragare . Jag låste mutter med en hylsnyckel. Svänghjulet gick i fel riktning och nednötningen jag misstänker att jag orsakade är själva avfasningen längst ut på centrumhålets utsida. Tack för tipset att putsa upp nocken samtidigt. Det hade jag nog glömt annars. :oops: :oops: :
Mvh Sven-Erik
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Obrukbart svänghjul ??

Inlägg av Micke S »

Är det där jag har markerat genom att göra det ljusare du menar där det set lite kantstött ut? I så fall ser det ut att inte göra något och om det inkräktar på konan så är det bara att slipa av det som har rämnat.
Bilagor
269ACBC7-8CB7-4E3C-9CAF-58EA658AB2D2.jpeg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar