Membran som passar i sachsen?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yamaha DT har väl ett membran som har tillräcklig storlek, så även Honda MT 50 :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Leone skrev:jag lyfter den här tråden lite, ingen som har mått på membran ännu?
Hej hittade den här tråden av en tillfälighet,passar på att tipsa
Den Sachsar med "REEDS i baljan" som jag byggt har jag använt Aerox
memran passar fint där med lite svetsning och juseringar :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jasså minsan!? har du bilder på hur du har gjort? svetsat fast ett hus antar jag, men har du dragit någon skruv igenom huset? blir ju annars ganska tajt. jag ska se om jag kan hitta ett minarellimembran, kan ju vara värt en hundring bara för att ha och mäta lite på. <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Leone skrev:jasså minsan!? har du bilder på hur du har gjort? svetsat fast ett hus antar jag, men har du dragit någon skruv igenom huset? blir ju annars ganska tajt. jag ska se om jag kan hitta ett minarellimembran, kan ju vara värt en hundring bara för att ha och mäta lite på.
Du har bild på moppen på Hallsta Moppers (mekfrågor o tips /membran i vevhuset) om du missat det .Skruven som blocket sitter fast med där
som du frågar om, är bortagen ,sedan har jag svetsat igen hålen från
trans sidan och svänghjulsidan.
:wink: :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vips!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Vips!

Bild
Ja !!det är så där det ska gå till ,det är ordning på dig sura. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo den bilden har jag sett, jag undrade mer om du hade några byggbilder, men jag antar att du har svetsat och grejjat ganska mycket. så det kanske blir mer än jag klarar av :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Leone skrev:Jo den bilden har jag sett, jag undrade mer om du hade några byggbilder, men jag antar att du har svetsat och grejjat ganska mycket. så det kanske blir mer än jag klarar av :lol:
Den 2 växlade på bilden byggde jag mest som ett test ,och visade sig funka riktig bra ,med bra ork i botten trots hög duration.Jag vet inte vad du har för förutsättningar ,men en ordentligAC/DC svets samt svets kunskap i aluminium ,magnesium och dess legeringar Samt att sachs blocken är lite olika inbördes i matrialet .Så kanske det är smidigare att ta en cylle som har reed hus som du va inne på .LYCKA TILL :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar