Membran som passar i sachsen?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Membran som passar i sachsen?

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försökte på hallsta utan svar, nu ska vi se om någon här vet lite mer om membran :D

Nu har även jag börjat bygga mig en motor med en cylinder som inte hör hemma i en sachs... men undrar vilket membran som kan tänkas gå ner i badkaret? man kan fila ur ungefär 30x30mm stort hål efter vad jag har mätt... vad har ni som gjort det använt? eller vet ni något membran som skulle kunna passa? <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Re: Membran som passar i sachsen?

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Leone skrev:Försökte på hallsta utan svar, nu ska vi se om någon här vet lite mer om membran :D

Nu har även jag börjat bygga mig en motor med en cylinder som inte hör hemma i en sachs... men undrar vilket membran som kan tänkas gå ner i badkaret? man kan fila ur ungefär 30x30mm stort hål efter vad jag har mätt... vad har ni som gjort det använt? eller vet ni något membran som skulle kunna passa?
Gör det hela simpelt, bygg eget!:) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har funderat lite på det också :roll:
Har en liten metrakit cylle till nån plastmoppe ligger
47mmkolv och många kanaler men inget insug.

Följer tråden med stort intresse så man kanske får nå bra ideer <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fins en kille i Örebro han har redsen sitter i baljan. Fint pulver i en tvåpet på en 1209. <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:? bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pierre skrev::? bild
Har ingen
Han hade höjt ramen åvanför förgasaren. Jag tror han var bilbyggare.
Jag har telefonnummer till honom, men det tar vi efter behov på PM <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli
Inlägg: 380
Blev medlem: 29 aug 2009, 23:00
Ort: Örebro

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
Pierre skrev::? bild
Har ingen
Han hade höjt ramen åvanför förgasaren. Jag tror han var bilbyggare.
Jag har telefonnummer till honom, men det tar vi efter behov på PM
Bild
Är det denna som du menar Conrad ???

Tyvärr är bilden inte så bra och den enda jag har. Vet inget mer om moppen än att den gick riktigt bra.

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Exakt Från ett rally i våras i Örebro. Min pigga stockholmare står i bakgrunden, den blå. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man ser plåtjobbet på den moppen, så är det svårt att tro att den tillhör en av Sveriges bästa bilplåtslagare, Mats Thollander......
En mycket trevlig herre som ville satsa mer på moppehobbyn, men bilbyggandet tar så mycket tid för honom. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Många bygger om med Hondas och Yamahas grejer - lirar riktigt bra ihop. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för alla svar, även om de änu inte varit svar på frågan :lol: :wink:

jag har kollat på k50 membran, de SKULLE kunna gå, men det blir tajt som fan.... är ju som sagt runt 30x30mm i badkaret och k50ns var väl tyå 35x35(minns inte riktigt måtten)... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag lyfter den här tråden lite, ingen som har mått på membran ännu? <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mats thollander ä inte han med i halsta eller ? du får kanske höra där
jag har läst om moppen nånstans men var :oops:
o han mats ä ju helt värdelös på plåt INTE :) finns nog inget han
inte kan :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kom igen nu va, ingen som har membran att mäta lite på? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->steg 2 nu då.... har gått ifrån att försöka smälla ett mebran i blocken till att köra på cylinder till stående minarelli. vad jag har förstått så har de membrant på cylindern!? vad annars skall de ha det stora hålet till? :roll:
någon som kan bekräfta detta?

men så är det kruxet med att de har 10mm kolvbult.... borde det inte finns ett nållager någonstans i cyberrymden som har måtten 10x15x15mm(för det är väl det mått det skall ha för att passa i sachs racingstake?) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar