Hej,
Jag får inte till justeringen av en NTS Kina Bing 15 på en Flinta Steg 1 cylinder.
Upplever att tomgången inte ändras nämnvärt oavsett om jag höjer trotteln med bottenskruven eller höjer via vajerjusteringen på flottörhusets lock.
När jag skruvar in det justerbara huvudmunstycket sticker varvtalet snabbt.
Förstår inte om det är nålens läge som är fel (2 andra hacket nedifrån) eller något annat?
Nu är det bestyckat med Kina-nålen och ett NOS Bing 2,15 mm nålmunstycke efter tips från någon som anser vara "kunnig"
Det justerbara huvudmunstycket är det som satt i förgasaren från kartongen.
Med nuvarande huvudmunstycksinställning så rycker den på mellan och fullgas så jag behöver skruva n huvudmunstycket ytterligare för att få en jämn gång.
Men då blir tomgången alldeles för hög.
Med andra ord - jag får inte till avvägningen mellan tomgång och halv/fullgas.
Alla tips mottas med glädje!
MVH "Stockholmare"
Justering av Bing 15
Re: Justering av Bing 15
Kollat så att motorn absolut inte suger in någon tjuvluft mellan cylinder och förgasare?
Har tyvärr samma erfarenhet av ett par Kina-kopior (dock inte av aktuell modell eller ens till samma motor) där det varit omöjligt att få till en vettig gång / gassvar på alla varvtal oavs vad man gjort. Men funkat bra när man bytt till motsvarande "icke-kopia".
Har tyvärr samma erfarenhet av ett par Kina-kopior (dock inte av aktuell modell eller ens till samma motor) där det varit omöjligt att få till en vettig gång / gassvar på alla varvtal oavs vad man gjort. Men funkat bra när man bytt till motsvarande "icke-kopia".
Andreas.
Re: Justering av Bing 15
Du är nog på rätt spår med nålmunstycket, men skulle troligen haft en annan nål med.
Det är sådär kinakopiorna beter sig när dom inte funkar. och dom som gått till botten med dom,
påstår att det är trottelnål och nålmunstycke som är fel.
Du borde reklamerat den förgasaren direkt. normalt sett ger man upp garantin när man börjar
försöka fixa saker själv.
påpekas bör att symtomen är mycket snarlika vid otäta packboxar vid vevaxeln.
erlan
Det är sådär kinakopiorna beter sig när dom inte funkar. och dom som gått till botten med dom,
påstår att det är trottelnål och nålmunstycke som är fel.
Du borde reklamerat den förgasaren direkt. normalt sett ger man upp garantin när man börjar
försöka fixa saker själv.
påpekas bör att symtomen är mycket snarlika vid otäta packboxar vid vevaxeln.
erlan
Re: Justering av Bing 15
Hade bara "tänket" helt och hållet på att det hade fungerat som det skulle innan och tog förgivet att problemet uppstod i samband med förgasarbytet. Men absolut, utan mera info så kan det minst lika gärna bero på otäta p-boxar med, även om "Kina-kopian" som vanligt är starkt misstänkt...
Andreas.