Hej,
Har köpt mig en compact och ska byta olja och den ska fyllas på i hålet som hastighetsmätarvajern kommer ut men när jag tar bort vajer och skruvnippel sitter en grej kvar i hålet jag inte tar bort, Det är den delen som driver vajern.
Ska den sitta kvar och man häller mycket långsamt eller ska den delen tas ur så jag får ner en liten tratt?
Tacksam för tips!
Oljebyte 3-vx sachs 1974
Re: Oljebyte 3-vx sachs 1974
Lossa "S" skylten och fyll på 2dl.
Robban
Robban
Re: Oljebyte 3-vx sachs 1974
Ok, tänkte något ditåt oxå för nåt liknande vill jag minnas jag gjorde för 40 år sedan - sen hittade jag denna..
https://www.classicmotor.se/artiklar/ex ... lad-sachs/
Behöver man kolla nivåpluggen eller kan man tycka 2dl är bra?
Tusen tack för svaret!
https://www.classicmotor.se/artiklar/ex ... lad-sachs/
Behöver man kolla nivåpluggen eller kan man tycka 2dl är bra?
Tusen tack för svaret!
Re: Oljebyte 3-vx sachs 1974
Lossa båda pluggarna och töm ut befintlig olja men du får luta motorn bakåt för att få ut allt genom pluggen i transkåpan.
Personligen har jag aldrig kollat nivån.
Robban
Personligen har jag aldrig kollat nivån.
Robban