Har problem men att mopeden inte svarar på gasen, den startar på choke men dör när man trycker ner choken. Men den vill inte varva ut utan går dåligt typ på tomgång.
Den är också orkeslös så går inte köra den.
Har provat byta tänddelar gjort rent förgasaren. Bytt membran. Bytt packboxarna mot vevhuset.
Börjar få slut på idéer.
När jag köpte den dog den av startgas , men nu går den på startgas om man sprutar in i förgasaren. Men nu flödar förgasaren över också. Tacksam för idéer
Yamaha fs1 svarar inte på gasen.
-
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 07 okt 2021, 21:00
Re: Yamaha fs1 svarar inte på gasen.
Tjena! Jag har exakt samma problem med min fs1!
Min kan rätt som det är svara på gas och komma igång och gå bra men så fort jag släpper på varvet så kroknar den och står och harklar på tomgång. Efter det tar det en jäkla tid innan den kvicknar till igen. Fattar nada!
Min kan rätt som det är svara på gas och komma igång och gå bra men så fort jag släpper på varvet så kroknar den och står och harklar på tomgång. Efter det tar det en jäkla tid innan den kvicknar till igen. Fattar nada!
-
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 07 okt 2021, 21:00
Re: Yamaha fs1 svarar inte på gasen.
Vad har du för 2-takts olja?
Re: Yamaha fs1 svarar inte på gasen.
prova med aspen 2-taktsbränsle !
Re: Yamaha fs1 svarar inte på gasen.
Tror faktiskt inte vilken sorts 2T-olja eller typ av bensin (så länge den inte är "överåldrig") som används spelar någon roll i dessa fall.
Då det uppenbart fortfarande finns fel i förgasaren då den flödar över. Samtidigt som rätt bränslemängd och/eller blandningsförhållande inte kommer motorn tillgodo vid gasning/ökad trottelhöjning.
Så mitt råd är att ni tar av förgasaren, rengör och kollar alla kanaler och munstycke i den igen som första åtgärd. På de motorerna ska man även ha koll på att förgasaren verkligen går att spänna fast om insugsflänsen samt att det blir riktigt tätt där, annars är det i princip omöjligt att få till en vettig gång.
Då det uppenbart fortfarande finns fel i förgasaren då den flödar över. Samtidigt som rätt bränslemängd och/eller blandningsförhållande inte kommer motorn tillgodo vid gasning/ökad trottelhöjning.
Så mitt råd är att ni tar av förgasaren, rengör och kollar alla kanaler och munstycke i den igen som första åtgärd. På de motorerna ska man även ha koll på att förgasaren verkligen går att spänna fast om insugsflänsen samt att det blir riktigt tätt där, annars är det i princip omöjligt att få till en vettig gång.
Andreas.