Underligt beteénde
Underligt beteénde
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Jag körde lite apollo raketarsle style igår. Jag skulel vilja påstå att den går väldigt bra. har ställbart på den som man justera in till det sista. skulle dock hjälpa en kompis med en moppe så jag åkte dit. senare när den hade stått kanske 2 timmar så pillade jag lite med munstycket. Den ville inte starta alls då ändrade och hade mig med munstycket tills jag kom på att det var tändningen. Bytte mellan flera olika tändstift och ändrade gapen och höll på. sen prövade jag det tändstiftet som satt där från början och då funkade den. Fast efter kanske 7km så började den att bli känslig för gaspådrag och började fyrtakta då. Så man kunde kanske ligga på 1/4 gas för att den inte skulle fyrtakta. Det bara blev så när jag körde. Hel skumt. <!-- </EdIndex> --></div>
- JanneHagnell
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
- Ort: Alingsås
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter som det problem jag har. Lutar åt ånglås eller överslag i tänddelarna. Tändningen är ju lättast att bara byta spole konding och spetsar om det inte är gjort nyligen. Skaffar du ordentliga grejer (se bla tråden Nördscand) så ska felet inte ligga där, i alla fall! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har själv råkat ut för en liknande skum grej, men då var det själva
nålen i stål som hade släppt från infästningen i mässing, på det ställbara munstycket.
Jag tog loss munstycket flera gånger, skruvade isär munstycket och kollade
om det fanns skräp el. liknande i munstycke eller förgasare.
Men näää, inget fel där....allt såg bra ut.
Hade jag dragit med en tång, hade nålen ramlat ur mässingen.....
Vibrationerna från motorn gjorde att nålen flyttade sig en aning åt båda
håll när jag körde, så jag fick skruva lite då och då för att motorn inte skulle dö eller fyrtakta.
Underligt fel, kanske det är fler än jag som har råkat ut för samma fel? <!-- </EdIndex> --></div>
nålen i stål som hade släppt från infästningen i mässing, på det ställbara munstycket.
Jag tog loss munstycket flera gånger, skruvade isär munstycket och kollade
om det fanns skräp el. liknande i munstycke eller förgasare.
Men näää, inget fel där....allt såg bra ut.
Hade jag dragit med en tång, hade nålen ramlat ur mässingen.....
Vibrationerna från motorn gjorde att nålen flyttade sig en aning åt båda
håll när jag körde, så jag fick skruva lite då och då för att motorn inte skulle dö eller fyrtakta.
Underligt fel, kanske det är fler än jag som har råkat ut för samma fel? <!-- </EdIndex> --></div>