PUCH RACING VEVSTAKE FRÅN VRM
PUCH RACING VEVSTAKE FRÅN VRM
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:)
Glad Midsommar !
Som vanligt så finns det ingen tid för vila!
Nu har jag ritat och tillverkat en racingvevstake till PUCH motorn med: 14x16 mm specialvevtapp.
Vad jag har gjort är att jag tillverkat ev speciell vevtapp som är:
14,015 x 16 x 14,015 mm.
bredden är 35 mm.
Det gör att vi kan använda ett 16 mm racinglager samma typ som jag använder i mina Sachs Racingvevstakar.
Silverpläterat lager med special lagerkorg.
I kolvbultssidan så har jag gjort hålet 17 mm vilket möjliggör en rad kolvmöjligheter genom att man kan använda :
10x17 mm.
12x17 mm.
13x17 mm.
14x17 mm.
Det gör att ni kan i princip använda vilken dimension av kolvbult som helst.
Bredden på vevstaken är 10mm.
Längden C/C är 90 mm.
Det betyder att allt annat ni hittar på marknaden är skräp jämfört med den här.
Pris 1695 Kronor.
Finns nu hemma för omgående leverans
Vi hörs igen
MVH
Roffe
<!-- </EdIndex> --></div>
Glad Midsommar !
Som vanligt så finns det ingen tid för vila!
Nu har jag ritat och tillverkat en racingvevstake till PUCH motorn med: 14x16 mm specialvevtapp.
Vad jag har gjort är att jag tillverkat ev speciell vevtapp som är:
14,015 x 16 x 14,015 mm.
bredden är 35 mm.
Det gör att vi kan använda ett 16 mm racinglager samma typ som jag använder i mina Sachs Racingvevstakar.
Silverpläterat lager med special lagerkorg.
I kolvbultssidan så har jag gjort hålet 17 mm vilket möjliggör en rad kolvmöjligheter genom att man kan använda :
10x17 mm.
12x17 mm.
13x17 mm.
14x17 mm.
Det gör att ni kan i princip använda vilken dimension av kolvbult som helst.
Bredden på vevstaken är 10mm.
Längden C/C är 90 mm.
Det betyder att allt annat ni hittar på marknaden är skräp jämfört med den här.
Pris 1695 Kronor.
Finns nu hemma för omgående leverans
Vi hörs igen
MVH
Roffe
<!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3236
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
Vevstake
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej alla vänner !
Tack för Credit!
Till Conrad:
Så vet jag inte vad ILO använder för storlek på vevstaken tyvärr.
Men skicka gärna ett gammalt kit så får jag mäta och se vad som kan göras.
När det gäller Christer så kör han redan med mina vevstakar.
Den motorn han använder har ett större vevparti än moppemotorn och
dessutom är vevtappen 16 mm från början.
Vi hörs strax igen
MVH
Roffe <!-- </EdIndex> --></div>
Tack för Credit!
Till Conrad:
Så vet jag inte vad ILO använder för storlek på vevstaken tyvärr.
Men skicka gärna ett gammalt kit så får jag mäta och se vad som kan göras.
När det gäller Christer så kör han redan med mina vevstakar.
Den motorn han använder har ett större vevparti än moppemotorn och
dessutom är vevtappen 16 mm från början.
Vi hörs strax igen
MVH
Roffe <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tänk då med typ ett 15-16 kugg fram med en stor cylle
Om du inte visste så passar gilera turing dreven ilo <!-- </EdIndex> --></div>
vad äre du säger Fy f*n Tänk att min gjorde 60 med ett större kugg fram, 54cc, portad, org rör, och 19mm fuggeConrad Engström skrev:Vevstake till ILO ligger under planeringsstadiet.
Däremot har jag kollat lite och funnit att Morinis crosscylinder passar på ILO. Vore roligt att åka fort med en ILO
Tänk då med typ ett 15-16 kugg fram med en stor cylle
Om du inte visste så passar gilera turing dreven ilo <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det finns två alternativ för dom som inte kan göra jobbet själva.
Antingen så skickar du ditt vevparti till mig eller annan firma som gör den här typen av jobb eller så får jag ta ett nytt vevparti från hyllan och göra renoveringen och skicka hem det till dig.
MVH
Roffe <!-- </EdIndex> --></div>
Hej !vihan skrev:har du inget komplett vevparti rolf så att amn slipper präsa i vevstaken hur man nu gör det?
Mvh victor
Det finns två alternativ för dom som inte kan göra jobbet själva.
Antingen så skickar du ditt vevparti till mig eller annan firma som gör den här typen av jobb eller så får jag ta ett nytt vevparti från hyllan och göra renoveringen och skicka hem det till dig.
MVH
Roffe <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jävlar vad alla underskattar remmen Den HÅLLER!!! det är remhjules som slits snabbt kanske.
Går kanske också, <!-- </EdIndex> --></div>
Nej jag vet, men jag inte knappt trimmat min då, inte drevat rätt eller nått.Braxmatte skrev:60 är inte fort för Conrad jag tror han menar 100+
Men då ligger väl remmen illa till
Eller kanske det går på en FP50 där är det ju drev..
Jävlar vad alla underskattar remmen Den HÅLLER!!! det är remhjules som slits snabbt kanske.
Går kanske också, <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Remmen håller bra om du inte försöker stegra mopeden stup i ett eller om du ständigt släpper kopplingen så att det blir ryck.
Hastigheten i sig är inga problem för remmen. <!-- </EdIndex> --></div>
Hastigheten i sig är inga problem för remmen. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60