insug ?
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
insug ?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan ! jag har idag filat i blocket och tryckt ner en Yamaha DT cylinder.
men det jag är undrar är om insuget, är det bara att sätta en platta med ett rör på till ex, så det är "rätt" in till kolven om man kan säga så.
eller ska det vara nånting där innan för, jag har läst nånting om reedventil men jag vet inte vad det är ? <!-- </EdIndex> --></div>
men det jag är undrar är om insuget, är det bara att sätta en platta med ett rör på till ex, så det är "rätt" in till kolven om man kan säga så.
eller ska det vara nånting där innan för, jag har läst nånting om reedventil men jag vet inte vad det är ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ett sånt här du behöver
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är inte säker på att du behöver just den modellen för 549 kr , finns till AM6 motorn också med då måste det väl till att fila i cylindern för att få dit den.
Jag antar att då knåpad dit en Yamma-cylle för att åka fortare , eller har jag fel ?? det är inte något som originalrunkarna håller på med iaf
Du måste ha ett reedmembran/reedventil för att cylindern ska fungera <!-- </EdIndex> --></div>
Jag antar att då knåpad dit en Yamma-cylle för att åka fortare , eller har jag fel ?? det är inte något som originalrunkarna håller på med iaf
Du måste ha ett reedmembran/reedventil för att cylindern ska fungera <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag hitta ett för 250 kr
det är inte meningen att jag ska köra i 80 km eller något , jag tycker det ser riktigt brutalt ut också är ju själva projektet riktigt roligt
men det får till att inhandla en sådan då så att den går som den ska ! <!-- </EdIndex> --></div>
det är inte meningen att jag ska köra i 80 km eller något , jag tycker det ser riktigt brutalt ut också är ju själva projektet riktigt roligt
men det får till att inhandla en sådan då så att den går som den ska ! <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svårt att sia om varvtal när Sachsmotorn har ett par millimeter längre slag, och vi inte fått veta om du flyttat övre dödpunkt uppåt i cylindern, nedre neråt, eller något mellanting. Rätt stor skillnad på de portdurationer man får...
Original DT50MX-cylinder har gjutnummer "25F N" nere på vänster sida, DT50R som i stort sett är identisk har istället "4AD". 4AD säljs även som 60cc trimcylinder med 43mm diameter, men eftersom den har samma durationer som original går den inte bra.
"2W1" vill man hitta på 40/43mm trimcylindrar, dom går bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Original DT50MX-cylinder har gjutnummer "25F N" nere på vänster sida, DT50R som i stort sett är identisk har istället "4AD". 4AD säljs även som 60cc trimcylinder med 43mm diameter, men eftersom den har samma durationer som original går den inte bra.
"2W1" vill man hitta på 40/43mm trimcylindrar, dom går bra. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00