Rexxys Mopeder. | E-type MX
-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Provade med det förut när den skulle bli en racemoppe.. Men den var mest i vägen och jag gillade tyvärr inte det.volvomannen skrev:Platt på sidan då och sätta ett litet scoop som leder in luften mot kylaren, sitter så på honda vtr firestorm på det viset en på var sida
<!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
-
- Inlägg: 1512
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
-
- Inlägg: 1461
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Den borde ju få plats framför bakhjulet i "trekanten" på ramen , och då får ju fögge+filter plats OCH batteri om du vill ha det !! <!-- </EdIndex> --></div>Rexxy skrev:För att den inte får plats...HUSQVARNA SPORT skrev:Varför inte sätta kylaren bakom motorn i ramen.
Sen ska förgasare och filter få plats också, och då blir det ännu trängre!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har testat med det också, men tyvärr så funkade det inte heller. Kommer inte riktigt ihåg vad det var. <!-- </EdIndex> --></div>Ari skrev:
Den borde ju få plats framför bakhjulet i "trekanten" på ramen , och då får ju fögge+filter plats OCH batteri om du vill ha det !!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det som blev gjort idag;
Byggt mig ett par fotpinnar, inte av gummi. Utan av samma typ som crossar använder. Varför? Det som låg i hyllorna.
Främre fäste för bakskärmen. Dock blev svetsfogarna inget att skryta om, så det får nog ingen bättre bild på..
Bytte ut lykthållarna mot några bättre jag hade, som inte var fult lagade. Dessa kommer även ifrån en DBS Panter.
Påbörjade spackling och slipning av tanken.
<!-- </EdIndex> --></div>
Byggt mig ett par fotpinnar, inte av gummi. Utan av samma typ som crossar använder. Varför? Det som låg i hyllorna.
Främre fäste för bakskärmen. Dock blev svetsfogarna inget att skryta om, så det får nog ingen bättre bild på..
Bytte ut lykthållarna mot några bättre jag hade, som inte var fult lagade. Dessa kommer även ifrån en DBS Panter.
Påbörjade spackling och slipning av tanken.
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev lite mekande på F50'n idag, det regnade även en hel del ute. Vilket gjorde det lite mysigt att sitta och skruva inne i ladan.
Har fått tag i en växelpet till Am6 nu, dDock som ni kanske ser är peten liiite för långt bort för att man ska kunna växla bekvämt. Avståndet mellan fotpinne och växelpeten låg på c:a 190mm. Jag mätte på min Rex Comet, för att se vad måttet låg på den. Där var det c:a 170mm. Så peten kortades ner c:a 20mm!
Nedkortad! för snabba och sportiga växlingar!
Fixade även resten till bakbromsen. Och den fungerar över förväntan bra!
Jag saknade "bulten" som bromsstaget går igenom, så den tillverkades av en M14 skruv.
Tyvärr ser det inte så himla bra ut när det sticker ut sådär mycket vid bromsarmen. Men det är de ända sättet som kommer fungera utan att armen tar i svingen på något sätt...
Sen vinklades fotbromsen om, så "utsticket" ligger rakt.
Hemmabyggd "arm" för bromsstaget. Den ser sjävklart förjävlig ut. Men detaljerna bryr jag mig om nu, då allt ändå ska ner i bitar igen och blästras samt lackeras.
<!-- </EdIndex> --></div>
Har fått tag i en växelpet till Am6 nu, dDock som ni kanske ser är peten liiite för långt bort för att man ska kunna växla bekvämt. Avståndet mellan fotpinne och växelpeten låg på c:a 190mm. Jag mätte på min Rex Comet, för att se vad måttet låg på den. Där var det c:a 170mm. Så peten kortades ner c:a 20mm!
Nedkortad! för snabba och sportiga växlingar!
Fixade även resten till bakbromsen. Och den fungerar över förväntan bra!
Jag saknade "bulten" som bromsstaget går igenom, så den tillverkades av en M14 skruv.
Tyvärr ser det inte så himla bra ut när det sticker ut sådär mycket vid bromsarmen. Men det är de ända sättet som kommer fungera utan att armen tar i svingen på något sätt...
Sen vinklades fotbromsen om, så "utsticket" ligger rakt.
Hemmabyggd "arm" för bromsstaget. Den ser sjävklart förjävlig ut. Men detaljerna bryr jag mig om nu, då allt ändå ska ner i bitar igen och blästras samt lackeras.
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har börjat räkna lite i cylindern nu för framtida portning. Med lite halvtaskig mätning fick jag ut 130 i spol och 183 i avgas, boost kunde jag inte räkna. Ska mäta upp ordentligt senare.
Cylindern har värmenypit för gamla ägaren, därför jag fick den så billigt. Detta ska inte vara några problem!
Avgasporten är så osymetriskt den bara kan vara! Här måste jag in och justera!
Portmappen säger sitt.... Snett och vind överallt! Med med så många portar finns det potential att det ska röra på sig!
<!-- </EdIndex> --></div>
Cylindern har värmenypit för gamla ägaren, därför jag fick den så billigt. Detta ska inte vara några problem!
Avgasporten är så osymetriskt den bara kan vara! Här måste jag in och justera!
Portmappen säger sitt.... Snett och vind överallt! Med med så många portar finns det potential att det ska röra på sig!
<!-- </EdIndex> --></div>