Rexxys Mopeder. | E-type MX

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Platt på sidan då och sätta ett litet scoop som leder in luften mot kylaren, sitter så på honda vtr firestorm på det viset en på var sida <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvomannen skrev:Platt på sidan då och sätta ett litet scoop som leder in luften mot kylaren, sitter så på honda vtr firestorm på det viset en på var sida
Provade med det förut när den skulle bli en racemoppe.. Men den var mest i vägen och jag gillade tyvärr inte det.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd. Är det termostat på et sådant kylsystem? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Original har dom det, som sitter fast i toppen! Tyvärr saknar jag den biten, men det går ju att köra utan. <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tipps om du hade gjort hjulhållaren längre och och lite uppsvängd i framkant hade moppen stått stadigare :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Menar du på lyften? :? <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tyvärr,var bara e-type-tankar <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
musköchrister skrev:tyvärr,var bara e-type-tankar
Vad synd! Men tack för att du kollade iallafall. :) <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför inte sätta kylaren bakom motorn i ramen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:Varför inte sätta kylaren bakom motorn i ramen.
För att den inte får plats... :)

Sen ska förgasare och filter få plats också, och då blir det ännu trängre! <!-- </EdIndex> --></div>
Ari
Inlägg: 111
Blev medlem: 21 nov 2008, 00:00
Ort: Borlänge

Inlägg av Ari »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
HUSQVARNA SPORT skrev:Varför inte sätta kylaren bakom motorn i ramen.
För att den inte får plats... :)

Sen ska förgasare och filter få plats också, och då blir det ännu trängre!
Den borde ju få plats framför bakhjulet i "trekanten" på ramen , och då får ju fögge+filter plats OCH batteri om du vill ha det !! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ari skrev:
Den borde ju få plats framför bakhjulet i "trekanten" på ramen , och då får ju fögge+filter plats OCH batteri om du vill ha det !!
Har testat med det också, men tyvärr så funkade det inte heller. Kommer inte riktigt ihåg vad det var. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det som blev gjort idag;

Byggt mig ett par fotpinnar, inte av gummi. Utan av samma typ som crossar använder. Varför? Det som låg i hyllorna. :roll:

Främre fäste för bakskärmen. Dock blev svetsfogarna inget att skryta om, så det får nog ingen bättre bild på.. :shock:

Bytte ut lykthållarna mot några bättre jag hade, som inte var fult lagade. Dessa kommer även ifrån en DBS Panter.

Påbörjade spackling och slipning av tanken.

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev lite mekande på F50'n idag, det regnade även en hel del ute. Vilket gjorde det lite mysigt att sitta och skruva inne i ladan. :)


Har fått tag i en växelpet till Am6 nu, dDock som ni kanske ser är peten liiite för långt bort för att man ska kunna växla bekvämt. Avståndet mellan fotpinne och växelpeten låg på c:a 190mm. Jag mätte på min Rex Comet, för att se vad måttet låg på den. Där var det c:a 170mm. Så peten kortades ner c:a 20mm!

Bild


Nedkortad! för snabba och sportiga växlingar! :wink:

Bild
Bild
Bild

Fixade även resten till bakbromsen. Och den fungerar över förväntan bra!
Jag saknade "bulten" som bromsstaget går igenom, så den tillverkades av en M14 skruv.

Bild

Tyvärr ser det inte så himla bra ut när det sticker ut sådär mycket vid bromsarmen. Men det är de ända sättet som kommer fungera utan att armen tar i svingen på något sätt...
Bild

Sen vinklades fotbromsen om, så "utsticket" ligger rakt.

Bild

Hemmabyggd "arm" för bromsstaget. Den ser sjävklart förjävlig ut. Men detaljerna bryr jag mig om nu, då allt ändå ska ner i bitar igen och blästras samt lackeras.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har börjat räkna lite i cylindern nu för framtida portning. Med lite halvtaskig mätning fick jag ut 130 i spol och 183 i avgas, boost kunde jag inte räkna. Ska mäta upp ordentligt senare.


Bild
Bild


Cylindern har värmenypit för gamla ägaren, därför jag fick den så billigt. Detta ska inte vara några problem!

Bild
Bild


Avgasporten är så osymetriskt den bara kan vara! Här måste jag in och justera!

Bild


Portmappen säger sitt.... Snett och vind överallt! Med med så många portar finns det potential att det ska röra på sig! :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar