Mt 5

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->MT 5 Ingen veteranmoped i mina ögon, Alf-johan har väl kört Crosshoj förr? samma stuk men med mer motor 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul Affe! Vad är planerna om man får fråga? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Zappa: ja jag har känt på crosshoj förr, men nu räcker denna bra åt en snart 74 åring, för mej är den gammal så där en 24 år och det ska va tvåtakt. :D

Pälle: planerna är att försöka få ordning på maskinen, och sedan, åka lite i höst och kanske i vinter, och går den inte bra så fick jag med ett trim , det tänkte jag använda till våren, eller kanske sälja. :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där med vad som är veteran måste väl ändå vara en flytande gräns? Jag menar allt eftersom åren går borde ju fler o fler fordan bli vad man kallar veteran kan ju inte bara sånt som tillverkades på hedenhös tid som ska klassas som veteran för alltid?

By the way jag gillar mt-5 har funderat på en sådan :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Dan L
Inlägg: 1390
Blev medlem: 24 jan 2011, 00:00
Ort: Kareby / Kungälv

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvomannen skrev:Det där med vad som är veteran måste väl ändå vara en flytande gräns? Jag menar allt eftersom åren går borde ju fler o fler fordan bli vad man kallar veteran kan ju inte bara sånt som tillverkades på hedenhös tid som ska klassas som veteran för alltid?

By the way jag gillar mt-5 har funderat på en sådan :D

volvomannen : Jag har en MT5 som stått i garaget i 15 år , 5000kr :wink:
Sedan finns det en MB5 också . <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kravet på veteranförsäkringen i våran klubb är att mopeden skall vara minst
25 år gammal, så så långt i från veteran är den ju inte.
Men å andra sidan... man åker väl på vad faan man vill .
HEJJA AFFE! :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:MT 5 Ingen veteranmoped i mina ögon, Alf-johan har väl kört Crosshoj förr? samma stuk men med mer motor 8)
För mej går gränsen för veteranmoped vid plastankans tillkomst. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack (Levve Moppen Hurra!) :wink: :D 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer bilder på dom saker som rengjorts och lackats, återstår mycket rengöring, det är väl det som det mest handlar omBild <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som tex dettaBild

Mycket sånt, men nu ska den bli hel och ren, det är det viktigaste för mej , motorn går bra, <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som äkta motocrosspatina men det blir nog bättre när du färdig. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja en gör så gott en kan, men mina mopeder brukar aldrig var skitiga mer en 1 timma,
köpte denna moped nästan till min födelsedag, så gjorde jag också med sukan fast det var 2010, verkar som en ursäkt, men kul är det, presenter får man nog, men en moped får man köpa själv. någon på forumet som fått en moped i födelsepresent :?: :?: :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Ja en gör så gott en kan, men mina mopeder brukar aldrig var skitiga mer en 1 timma,
köpte denna moped nästan till min födelsedag, så gjorde jag också med sukan fast det var 2010, verkar som en ursäkt, men kul är det, presenter får man nog, men en moped får man köpa själv. någon på forumet som fått en moped i födelsepresent :?: :?: :D
Ja, som 15 åring! :wink: Vilket jag skulle tro många fick som present då! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fyller 40 i morgon och det gör att jag tar en extra sväng på tradera på Söndag :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Fyller 40 i morgon och det gör att jag tar en extra sväng på tradera på Söndag :mutt:
Grattis. Compakt. vi fyller nästan på samma dag, jag en dag senare, och 34 år mer, och jag åker till Lelles. :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar