Puchlo Monarped, Puchlo Monarscoot och Rostig Fs1Monarscoot

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Länge sedan jag uppdaterade här. Har haft hyffsat körigt senaste tiden, men lite mopedmeck har jag ändå hunnit med.
Mamban har fått nya bromsbackar bak, så nu fungerar bakbromsen också. Passade på att byta från 11kugg till 13 fram(har ju även gått ned ett par kugg bak). Det blev en riktigt skön utväxling, den orkar varva ur bra på plan mark, men går det lite uppför så sackar den lite. Tror dock att 70cc kan råda bot på orken, men monteringen av det får vänta ett tag.

Frugans Compact börjar hur som helst ta form. :D
Bild

Bild

Nyklädd sadel med Goretex och sedan hemmasytt "Luder". Glasblästrade och lackade stötdämpare. 5poäng om någon vet var Baklyset satt originalmonterat? Svarta fälgar med polerade kanter.
Bild

Rengjord motor, med lite filad originalcylinder och 13mm Bing, Glasblästrad topp. Kabelhärvan är nyklädd med krympslang.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inte baklampan alls, vill bara säga att compacten ser finfin ut! <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Kan inte baklampan alls, vill bara säga att compacten ser finfin ut!
Tack Björn! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ilo55cc
Inlägg: 774
Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan tänka mig att lampan kommer från nå´n gammal motorcykel. <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lampan kommer från en gammal Nsu, sitter betydligt bättre än originalets plastaskit! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanon , bara böj fram styret nån mm till <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Kanon , bara böj fram styret nån mm till
Haha. Ramlar man inte framåt då? Har ju inte kört den än efter renoveringen, så körställningen kanske måste justeras lite. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Compact

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallo bmw02touring...nu får du pusta å trimma lite så din fru får åka kungligt... :D

Vit är fint...men röt är söt...***ler*** ...... 8)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Compact

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Hallo bmw02touring...nu får du pusta å trimma lite så din fru får åka kungligt... :D

Vit är fint...men röt är söt...***ler*** ...... 8)

Bild
Jo, nog lär man få tvätta den vita, var ute och provade Mamban lite igår och nu måste den också tvättas, kortade stänkskärmar funkar sådär när det är smältande snö på vägarna. :evil:
Rött är som du säger Sött! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Compact

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Hallo bmw02touring...nu får du pusta å trimma lite så din fru får åka kungligt... :D

Vit är fint...men röt är söt...***ler*** ...... 8)
Den kommer inte långt!

Punka! :wink: ****ler*** <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Compact

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
billykid skrev:Hallo bmw02touring...nu får du pusta å trimma lite så din fru får åka kungligt... :D

Vit är fint...men röt är söt...***ler*** ...... 8)
Den kommer inte långt!

Punka! :wink: ****ler***
Nja luften finns i övre delen av däcket, så när det snurar så finns det luft nertill...***L***... :D <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu känns det äntligen som man kommit lite imål. Det börjar bli läge att sätta fart med BMWn, Springbreak i Maj.


Småtyskarna redo för sommaren, hemmafilade cylindrarna sitter på.
Compacten blev riktigt trevlig, motorn känns stark och drar fint genom hela registret. Har dock inte mätt hur fort den går. Men Det hemmasvetsade avgassystemet bestående av slutdel från Zündapp, ett gammalt oljekylarrör från BMWn gör sitt jobb riktigt bra.

Bild
Bild[/list] <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då börjar det! Har upptäckt att Sachsen kan vara lite strulig med växlarna när den är kall. Det är svårt att lägga i Ettan när man precis har startat den, det kan även vara lite struligt innan den startats. När den varit igång en stund fungerar det perfekt.

Någon sachsguru som har förslag på justering, eller vad man ska göra? <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, någon som editerar inläggen här eller? Tyckte att jag fått ett svar tidigare, men det verkar borta?
Jag trodde det var högt till tak här och att man kunde jäklas lite med varandra (mellan märkena)! kanske hade jag fel. <!-- </EdIndex> --></div>
Tofta
Inlägg: 243
Blev medlem: 19 feb 2012, 00:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Tofta »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bmw02touring skrev:Hmm, någon som editerar inläggen här eller? Tyckte att jag fått ett svar tidigare, men det verkar borta?
Jag trodde det var högt till tak här och att man kunde jäklas lite med varandra (mellan märkena)! kanske hade jag fel.
Gilla......

Med vänlig hälsning, Tofta.. <!-- </EdIndex> --></div>
Med vänlig hälsning, Tofta.

1256 Champion lätt Bukkompenserad.
Skriv svar