Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725 Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad
Inlägg
av selma » 18 sep 2013, 21:04
Ja det har du rätt i, slidmatning. Fast dom ramlar ju inte dit.[/quote]
Nej detta kommer att ta tid,å det är bara början på byggsatsen
Som sagt,vi får se om vi ror det iland.
Conrad Engström
Inlägg: 5405 Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund
Inlägg
av Conrad Engström » 18 sep 2013, 21:32
Jo det går bra
Jag har mina bitar liggandes.
Du får svarva bort klackarna för tändplattan och ända ner så det blir hål in till överströmmarn.
Jag gängade sedan upp till m5 i tändplattsfästet. och skruvade fast bottendelen där.
Den övre fästskruven blir väldigt nära insugningshålet.
Vad blir det för cylinder ? 80 Athena har för höga överströmmare för slidmatning.
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725 Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad
Inlägg
av selma » 19 sep 2013, 06:26
Jo det kommer att bli otäck tajt lite här o där,tror inte jag kan komma längre ner än till klacken.
Ang cylinder är BRK 88 inköpt,tanken är att använda den.Men vi får se vart det slutar
Peppe^
Inlägg: 708 Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:
Inlägg
av Peppe^ » 19 sep 2013, 06:28
Kul Selma!
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725 Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad
Inlägg
av selma » 19 sep 2013, 06:30
Peppe^ skrev: Kul Selma!
Ja jag hoppas man kan få till det så man kan va mä o leka
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378 Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö
Inlägg
av JanneL » 19 sep 2013, 07:00
vad räknar du med att tjäna på konverteringen?
varv , bottendrag ?
sätter man skivorna inifrån eller utifrån vevhuset?
spännande bygge
Peppe^
Inlägg: 708 Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:
Inlägg
av Peppe^ » 19 sep 2013, 11:07
selma skrev: Peppe^ skrev: Kul Selma!
Ja jag hoppas man kan få till det så man kan va mä o leka
Äntligen får man se lite Sachs på rakan också
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725 Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad
Inlägg
av selma » 19 sep 2013, 19:14
kejsaren skrev: vad räknar du med att tjäna på konverteringen?
varv , bottendrag ?
sätter man skivorna inifrån eller utifrån vevhuset?
spännande bygge
Den största fördelen är väl att man kan justera insugsdurationerna med sliden så som man vill ha dom,sen är det rätt in i vevhuset dit det ska.
Det finn säkert mycket för och nackdelar när man jämför reed kontra slid.
Ang skivorna.... Skivan snurrar inne i ett eget hus där tändplattan normalt sitter
Men jag gör det enbart för att prova nåt nytt för egen del,passar för övrigt bra i en stummisram med matning där
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378 Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö
Inlägg
av JanneL » 19 sep 2013, 19:37
ok jag måste nog läsa på lite mer om slidmatning tror jag, är inte så haj på det
(heller ):oops:
skynda på o mecka dit det nu då så vi får se hur det blir
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725 Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad
Inlägg
av selma » 20 sep 2013, 21:16
Första fräsningen i momentet gjord,det är ett antal kvar.Men nu är jag igång i varje fall
Mange
Inlägg: 578 Blev medlem: 24 feb 2009, 00:00
Ort: Smebacken
Kontakt:
Inlägg
av Mange » 20 sep 2013, 22:43
hmm... SAX slidmatat kan dä va nåt dä????När dä finns andra Töska kvalitéts maskinääär??
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725 Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad
Inlägg
av selma » 21 sep 2013, 06:15
Conrad Engström skrev: Hur får du fast växelkåpan ?
Använder originalfästhål
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725 Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad
Inlägg
av selma » 22 sep 2013, 19:15