Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
-
- Inlägg: 227
- Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
- Ort: Mariestad
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Mycket mycket stiligt!
Gillar garaget oxo och anar en SAAB-entusiast?
Gillar garaget oxo och anar en SAAB-entusiast?
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Tackar, tackar . . .
. . . och jodå, ett visst SAAB-intresse kan jag inte neka till.
. . . F
. . . och jodå, ett visst SAAB-intresse kan jag inte neka till.
. . . F
-
- Inlägg: 227
- Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
- Ort: Mariestad
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Ååhh....trevliga bilar där. Är rätt mycket för turbo o nyare bilar o så o gillar cabben bäst
Min kärra:
http://www.garaget.org/?car=1744
Min kärra:
http://www.garaget.org/?car=1744
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Ja det var ju en hårig CS Du har där . . .Ååhh....trevliga bilar där. Är rätt mycket för turbo o nyare bilar o så o gillar cabben bäst
Min kärra:
http://www.garaget.org/?car=1744
Jag körde en en trimmad CS Aero som vardagsbil i tio år och saknar den ofta. Sålde den i fjol . . .
Antar att Du är med i SAAB turbo club Sweden. Jag var med och grundade den 1991 och har medl. nr 5.
. . . F
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Det går inte fort, det här projektet . . .
. . . men här är i alla fall styre, reglage och instrument på plats.
Gröööna mätartavlor . . . mums
. . . F
. . . men här är i alla fall styre, reglage och instrument på plats.
Gröööna mätartavlor . . . mums
. . . F
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
. . . F skrev:Tackar, tackar . . .
. . . och jodå, ett visst SAAB-intresse kan jag inte neka till.
. . . F
vilka snygga bilar....inte ett dugg avis..
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Ja, då var det äntligen provkört . . .
Tyvärr visade sig den femväxlade motorn vara skräp så det fick bli att plocka ner den ursprungliga fyrväxlade
från hyllan igen.
Sadeln återstår fortfarande att klä om och varvräknaren ville inte riktigt . . . får kolla anslutningarna. Kanske dålig kontakt.
En femväxlad som är bra står alltså på önskelistan igen. I övrigt fungerade mopeden bra. Väldigt stabil och fin på vägen
. . . F
Tyvärr visade sig den femväxlade motorn vara skräp så det fick bli att plocka ner den ursprungliga fyrväxlade
från hyllan igen.
Sadeln återstår fortfarande att klä om och varvräknaren ville inte riktigt . . . får kolla anslutningarna. Kanske dålig kontakt.
En femväxlad som är bra står alltså på önskelistan igen. I övrigt fungerade mopeden bra. Väldigt stabil och fin på vägen
. . . F
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Hmmm om man skulle sälja Dakotan och köpa den där av dig. Viiil haaaaaa en sådan
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
. . . F skrev: Tyvärr visade sig den femväxlade motorn vara skräp
Vad var det för knas med den?
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Kickdrevet var kass och den lät illa . . .
. . . F
. . . F
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Du kan få köpa den här. Kolla tråden: http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... =5&t=19926mallgroda skrev: Hmmm om man skulle sälja Dakotan och köpa den där av dig. Viiil haaaaaa en sådan
Jag saknar ju motor till det projektet nu men annars finns det mesta.
. . . F
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Om dakotan skulle säljas så är jag nog mest inne på att köpa ett färdigt objekt. Men tack för erbjudandet
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
Din ovanligt fina och högpresternade Dakota är väl en behålla-moppe? En Zundapp kan du alltid få tag på ändå. Tycker också att det är smidigast att köpa ett färdigt objekt så spar man mycket tid och pengar. Det drar ju mycket tid och kosing sedan ändå för att få till en maskin som man vill ha den och med allt lull-lull omkring för att det ska gå lite.mallgroda skrev:Om dakotan skulle säljas så är jag nog mest inne på att köpa ett färdigt objekt. Men tack för erbjudandet
Jag åkte själv dit på att köpa en Zundapp och kan utan tvekan säga att det är det moppeköp jag är mest nöjd med genom tiderna. Det gedigna bygget i kombination med hög komfort och stadighet ger en alldeles speciell känsla. Att motorerna dessutom svarar ovanligt bra på trimårgärder är också tacksamt. Jag tror att det är kombinationen relativt kort slaglängd i kombination med ett bra vevhus som gör att de enkelt kan få ett så fint temperament. Det finns också hur mycket nya delar som helst till humana priser.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Re: Nytt Zündappprojekt 529 "GTS"
På tal o Zyndapp, här är den sista MC modellen de utvecklade innan de kursade, 350cc och 42 hk. Tyvärr blev det bara ett antal prototyper...
Byggde på 175cc modellen men tvåcylindrig.