Jag kommer förstärka ramen ytterligare. Det krävs för det är ordentligt med vrid i maskinen. Som HSE skrev så är den 4växlad. Jag har dessutom 110cc cylindern på. 51mm slag, 100mm vevstake och 52,5 mm i cylinderdiameter. Jag har bara gjort 2 korta provsvängar ännu på etta och tvåa. Den är snäll i portningen. Jag skall ta ut durationerna så småningom.Micke S skrev:Det ser välbyggt och bra ut. Går den bra och hur många växlar har den?Baronen skrev:Det blev ändrade planer..
20mm förgasare, gissar på Keihin kopia. Skulle säkert göra sig gott med en större i framtiden.. Finns en enorm förbättringspotential! Till att börja med så skulle jag matcha insuget mot cylindern för det är förskjutet, sen skulle jag byta ut reedsen mot något av lite bättre kvalitet. Kolven är en riktig klump! Den är supertung i kolvtoppen, det måste gå att hitta något lättare hos Roffe skulle jag tro.
Topplocket behöver ha sig en omgång. Ett löst förbränningsrum blir det nog där. Cylindern skullle vara spännande att låta Agge ta sig en titt på. Ett retarderande tändsystem vore inte fel om man ska öka varven och sist men inte minst, ett aktivt avgassystem! Det är en passiv pipa som sitter där idag och är original.
En kille som kör samma originalsetup som jag på en KS50 bromsade den till ca 10hk på slangen under Mellsta.
Det är mer än tillräckligt på min ram men att grotta ner sig och förbättra är ju det roligaste som finns. ;)