uppsnyggning av kromstockholmare...

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

uppsnyggning av kromstockholmare...

Inlägg av Raketaren »

kommer nog inte att kunna hålla mig från att försöka peta igång den här, fast det sitter en 2-växlad på den, så fort det dyker upp nån hygglig 3-växlad fläktis får man väl byta ut rovan.,.. :lol:

den har ju hammnat brevid lyften nu så risken är stor att den hammnar ovanpå den nu snart... :wink:


Bild
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Re: uppsnyggning av kromstockholmare...

Inlägg av tture »

ser fan ut att vara ett fint objekt Raketaren ...Det står två i mitt garage o jag :wink: vill inte släppa dom ...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: uppsnyggning av kromstockholmare...

Inlägg av Raketaren »

tture skrev:ser fan ut att vara ett fint objekt Raketaren ...Det står två i mitt garage o jag :wink: vill inte släppa dom ...
samma här...denna vill man nog gärna ha kvar...de är lite kultiga...förstår ju att du också gillar modellen med tanke på att det finns hyggligt med krom att putsa... :mutt:

hoppas ju att jag lyckas hyggligt bra med den här, blir ju lite mer rätt stuk med rätt motor.. 8)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: uppsnyggning av kromstockholmare...

Inlägg av Raketaren »

ja dåså är ordningen återställd snart...en treväxlad fläktkyld ska snart sitta på plats... :wink:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: uppsnyggning av kromstockholmare...

Inlägg av Raketaren »

ja då har jag ju inhandlat en 3-växlad fläktis till 1289 an...behövs de bakre motorkuddarna och kåpan på högra sidan cyllen...ska ju vara genomgången så det är väl att hoppas att den startar när den är på plats... :) får väl ta å beställa pryttlarna som saknas så snart det hinns med.. 8)
Bilagor
SAM_1865.JPG
SAM_1864.JPG
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: uppsnyggning av kromstockholmare...

Inlägg av Raketaren »

de bakre gummibussningarna är nu fixade...en överbliven saxonettemotor fick släppa till dem... 8)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: uppsnyggning av kromstockholmare...

Inlägg av Raketaren »

har ju stått still här ett tag men nu "Bummar" den igen..blev ju en provstart idag, och efter diverse övertalning så fick den ge med sig..ville ju inte igång från början..bränsle i tanken gick ju inte..kolla stift om det fanns gnista..jojo de var tjii där :( ett nytt stift dessutom, nåja ett gammalt championstift hittades i garaget å vips så infann sig gnistan..moppen startade efter några kickar men gick då bara på tomgång..men det visade sig att originalmunstycket nog var tätt eftersom den blev betydligt mer medgörlig med ett ställbart munstycke.. :lol: sen jäklades det med päronet på avgassystemet oxå..eftersom det fanns ingen mutter där och gängningen är trasig, nåja den går i allafall...så det är ett steg i rätt riktning... 8) till och med lyset funkar ju... :wink: så nu blir det till å fixa ett bättre avgassystem, fixa bakljuset och fixa handbromsen på den så snart man blir lite skruvarsugen igen.. :)
Bilagor
SAM_3839.JPG
SAM_3838.JPG
Skriv svar