Boardtrack-räser

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Boardtrack-räser

Inlägg av Lolalola »

HSE skrev:Jo, transkåpan och lamellkopplingen innanför den skulle passa in och samtidigt kan man köra med kedja och slippa rem.
Sen så är ju J.A.P. tusen gånger häftigare än B&S och allt vad kinamotorer och olika påhängare heter. :)
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Boardtrack-räser

Inlägg av 56:an »

J.A.P. 2A i gräsklipparen men blir ju konstigt med en sån fläktkyld stationärmotor på ett 2-hjulsfordon och så står det JAP endast på tanklocket....

För länge sen hade jag en J.A.P. 125 cc motorcykelmotor och som är väldigt ovanlig. Motorn var helt NOS eller ny som man sa då, det var till och med ett täcklock för utblåset men man såg motorn vart inkörd och provad vid fabriken. Tyvärr sålde jag den när den kom en som ville köpa men så var det på den tiden tyvärr... :cry:

Hade varit kul och haft den kvar idag, motorn liknade lite Villiers med en stor gjuten alukåpa över transmissionen där det stod J.A.P. men snirliga bokstäver :)

Det är en ovanlig motor, inte så lätt och hitta ens genom och söka på google... :(
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Boardtrack-räser

Inlägg av HSE »

Ja fläktkåpan måste ju bort och fläktvingarna också, då borde den inte se så fel ut. Få se om jag får tid att ta ut den och ta lite foto... Snörstarten får man nog leva med.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Boardtrack-räser

Inlägg av Lolalola »

Idag så ersatte jag den lilla knepiga förgasaren med den fula luftburken och det omotiverat kromade insuget med en 17-bing.
Fördelarna förutom vissa utseendemässiga grejor var att den slutade fyrtakta och blev väldigt lättstartad. Synd bara att förgasaren var så där ful direkt ur kartong. :)

Bild
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: Boardtrack-räser

Inlägg av ESGEE »

Gillar verkligen denna byggtråd, klart insperade. Blev det mer utvecklande av denna?
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Boardtrack-räser

Inlägg av Lolalola »

ESGEE skrev: 11 jul 2020, 00:40 Gillar verkligen denna byggtråd, klart insperade. Blev det mer utvecklande av denna?
Nä jag sålde den till en jobbarkompis och byggde en annan lite bättre boardtracker. :)
Den här: viewtopic.php?f=5&t=22232
Skriv svar