Husqvarna Cornette Sport -61

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
19alex91
Inlägg: 99
Blev medlem: 27 jun 2014, 15:24

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av 19alex91 »

Ställ tändningen med strobb lampa. Funkar kanon :)

Vet du vilket styrlås man ska ha? Ja behöver också ett nytt :) tror det är 10mm eller är de 12mm? Snyggt jobbat med kompet :) va menar du med att du har dubbla cylinderfotspackningar o att den spolar bättre? Hajar inte riktigt med :)
Användarens profilbild
Wompa
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 jul 2015, 20:20

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av Wompa »

19alex91 skrev:Ställ tändningen med strobb lampa. Funkar kanon :)

Vet du vilket styrlås man ska ha? Ja behöver också ett nytt :) tror det är 10mm eller är de 12mm? Snyggt jobbat med kompet :) va menar du med att du har dubbla cylinderfotspackningar o att den spolar bättre? Hajar inte riktigt med :)
Du har ju portarna i cylindern, och höjer du upp cylindern lite så åker ju portarna uppåt. Detta gör att dom kommer vara öppna längre innan kolven stänger dom :)
Det gör nog ingen större skillnad men många gaggar om det.. ;)

Tändningen är ett jäkla mysterium för mig... ska se vad en herre i Järlåsa tar för att magnetisera om mitt svänghjul.
Kanske kan vara bra efter 50år?

Styrlåset hittar jag bara hos mustang och husqvarna center.

http://www.mustangohusqvarnacenter.se/K ... nr=23407-2

Billigt va ;)
Användarens profilbild
19alex91
Inlägg: 99
Blev medlem: 27 jun 2014, 15:24

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av 19alex91 »

Jaha okej. :) ja det är nog ingen dum ide. :) fan va dyrt. Rena rånet ju.!! Nej ja ska lätt testa o se om man kan modda ett "vanligt" billigt styrlås. Ja känner ja måste testa för ett lås för 500 e ja allt för snål för att köpa xD
Användarens profilbild
Wompa
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 jul 2015, 20:20

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av Wompa »

19alex91 skrev:Jaha okej. :) ja det är nog ingen dum ide. :) fan va dyrt. Rena rånet ju.!! Nej ja ska lätt testa o se om man kan modda ett "vanligt" billigt styrlås. Ja känner ja måste testa för ett lås för 500 e ja allt för snål för att köpa xD
Haha! Samma här :P

Men det är ju en utekväll typ.... ;) Allt för mopeden? :mrgreen: slider_anon.gif
Användarens profilbild
19alex91
Inlägg: 99
Blev medlem: 27 jun 2014, 15:24

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av 19alex91 »

haha joo de e ju sant. :) har lagt en beställning på mopedrenovering på ett lås som ja ska testa med. de ända olika ja vet är ju att skruven som håller fast låset sitter typ under eller på sidan av "röret " där låset sitter. men på låset ja beställt sitter det igenligen fast rakt fram eller hur man ska säga. Aahh får se hur de blir om de går så går de annars så läggs de på hyllan. ska du till abb den 25e mars?
Användarens profilbild
Wompa
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 jul 2015, 20:20

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av Wompa »

19alex91 skrev:haha joo de e ju sant. :) har lagt en beställning på mopedrenovering på ett lås som ja ska testa med. de ända olika ja vet är ju att skruven som håller fast låset sitter typ under eller på sidan av "röret " där låset sitter. men på låset ja beställt sitter det igenligen fast rakt fram eller hur man ska säga. Aahh får se hur de blir om de går så går de annars så läggs de på hyllan. ska du till abb den 25e mars?
Ja, håll mig uppdaterad ;)
Bara det är rätt diameter på låset så går det ju nog att modifiera det.
Kanske inte bringar samma sorts säkerhet som original men iaf, det är ett styrlås ;)

Har du borrat ur ditt lås? Har mitt här så jag kan ge dig måtten om du behöver.


Klart jag ska till ABB! ;)
Tänkte ta Cornetten! Ska fippla lite med tändningen då den inte riktigt varvar ur :(
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av erlan »

dom senare styrlåsen är väl mindre på diametern.
så du får nog slakta en skrotram och ta fästet ifrån. att svetsa dit på din ram.

erlan
Användarens profilbild
19alex91
Inlägg: 99
Blev medlem: 27 jun 2014, 15:24

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av 19alex91 »

Ja, håll mig uppdaterad ;)
Bara det är rätt diameter på låset så går det ju nog att modifiera det.
Kanske inte bringar samma sorts säkerhet som original men iaf, det är ett styrlås ;)

Har du borrat ur ditt lås? Har mitt här så jag kan ge dig måtten om du behöver.

Fick hem låset igår. Man får antingen fila på ramen för "klacken" eller va man ska säja. Eller så får man fila ner klacken på låset. Klacken menas med dendära piggen som gör att låset bara kan sitta på ett sätt. .
Ska testa o se hur de blir . Men alla andra mått verkar stämma. Ska testa o fila på låset lite och lite på ramen. Jag tror om man filar för mkt på klacken så kommer man säkert tappa domdära små låsgrejerna . Men annars verkar de passa . Ok. Får se om ja tar min cornette. Ja o en polare åker tsm. Får se om han e sugen på o lasta in sin moppe i bilen. Annars åker vi bil. :) skulle va ballt o ställa dom breve varann o jämföra :)


Klart jag ska till ABB! ;)
Tänkte ta Cornetten! Ska fippla lite med tändningen då den inte riktigt varvar ur :([/quote]
Användarens profilbild
Wompa
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 jul 2015, 20:20

Re: Husqvarna Cornette Sport -61

Inlägg av Wompa »

19alex91 skrev:Ja, håll mig uppdaterad ;)
Bara det är rätt diameter på låset så går det ju nog att modifiera det.
Kanske inte bringar samma sorts säkerhet som original men iaf, det är ett styrlås ;)

Har du borrat ur ditt lås? Har mitt här så jag kan ge dig måtten om du behöver.

Fick hem låset igår. Man får antingen fila på ramen för "klacken" eller va man ska säja. Eller så får man fila ner klacken på låset. Klacken menas med dendära piggen som gör att låset bara kan sitta på ett sätt. .
Ska testa o se hur de blir . Men alla andra mått verkar stämma. Ska testa o fila på låset lite och lite på ramen. Jag tror om man filar för mkt på klacken så kommer man säkert tappa domdära små låsgrejerna . Men annars verkar de passa . Ok. Får se om ja tar min cornette. Ja o en polare åker tsm. Får se om han e sugen på o lasta in sin moppe i bilen. Annars åker vi bil. :) skulle va ballt o ställa dom breve varann o jämföra :)


Klart jag ska till ABB! ;)
Tänkte ta Cornetten! Ska fippla lite med tändningen då den inte riktigt varvar ur :(
[/quote]


Jag vann ett styrlås på Tradera precis!

330kr...... Mycket billigare men ändå dyrt ;)
Skriv svar