Sida 3 av 3

Re: Puch Nevada renovering

Postat: 27 sep 2018, 22:06
av Micke S
HSE skrev:De där två rören är ju bara skruvade på plats så de går att ta bort helt och hållet. Det öppnar ju för egen lösning av placeringen av batterierna.
Ja längre ner och bak och kanske på tvären kan vara en möjlighet får att få fin balans,

Re: Puch Nevada renovering

Postat: 28 sep 2018, 17:50
av Maximal
Jag tror att jag skall kapa batterilådan så att den blir två celler kortare. De två cellerna till fältlindningen kan få en egen liten låda, någon annanstans.

Balansen tror jag inte är något att oroa sig jättemycket över, dels är bensinmotorn bra mycket tyngre än elmotorn, och dessutom kommer tanken alltid att vara tom, vet inte hur många kilo som sparas totalt, men det är betydligt mer än batteriets vikt. Först hade jag tänkt att batterilådan skulle ligga horisontellt under tanken, men det föll på att sidokåporna sticker fram för mycket...

Batterilådan skall kläs in med svart plast tror jag, för den är inte vattentät som den är, och det kommer bli ett mycket diskretare intryck.

Nu till en fråga:
Är det någon som har sett bromsljuskontakt som passar i broms/kopplingshandtagen av den typ som Puch har? Jag behöver dels en brytande funktion för att aktivera den elektriska bromsen, och dels vill jag ha någonslags dödmansgrepp på rotorlindningen, så att man kan slå ifrån spänningen på den så fort man stannar, för att den inte skall överhetta. Det vore trevligt att ha dessa funktioner i originalhandtagen.

Re: Puch Nevada renovering

Postat: 28 sep 2018, 21:55
av billykid
Micke S skrev:Du är modig, river man en moppe och lägger undan delarna brukar det bli en hyfsad uppförsbacke att "tända om" och slutföra.
Kan hålla med där...men foto dokmationen ger en bra Info. Var rädd om fotona...gör coppy.. :!: