Motorbyte Monark m24

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Samuel_med_M24
Inlägg: 16
Blev medlem: 26 jun 2015, 11:00

Motorbyte Monark m24

Inlägg av Samuel_med_M24 »

Hej! Jag undrar va man skulle byta bort min nsu för att delarna är för dyra hate-wall.gif
Så vet ni någon motor som går att sätta på? Tänkte mig en 2 växlad hand sachs 8)
Skulle behöva hjälp slider_thankyou.gif
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Motorbyte Monark m24

Inlägg av T M »

:twisted:
Rent spontant:
Leta reda på en ram som din med JLO fästen såga ut fästen för sachs i 3 mm plåt och svetsa dit lacka
flytta över alltihopa och dit med en 2-pet tramp med fläktkylning

Spara sen originalram och motor för framtiden.
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Re: Motorbyte Monark m24

Inlägg av Neifelheim »

kinapuff. askul o våldföra sig på gammalt bröte så folk lackar på dig :D
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Motorbyte Monark m24

Inlägg av Lolalola »

Samuel_med_M24 skrev:Hej! Jag undrar va man skulle byta bort min nsu för att delarna är för dyra hate-wall.gif
Så vet ni någon motor som går att sätta på? Tänkte mig en 2 växlad hand sachs 8)
Skulle behöva hjälp slider_thankyou.gif

Om du inte är helt handikappad så kan du väl få dit nästan vad som helst, med vad är det för delar som du inte har råd att köpa till en NSU-motor? Det är ju inte guld direkt och hela nätet är fullt med delar. Sen gissar jag att du ändå måste ha tag på en tvåväxlad Sachs (baserat på att du inte ens verkar han någon att måtta med) och då kan du väl lika gärna åka NSU och slippa jobbet med att modifiera. Urpluggade cylindrar är inte alltför ovanligt.
HSE
Inlägg: 5536
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Motorbyte Monark m24

Inlägg av HSE »

För min del tycker jag att NSU motorn är bättre än JLO så den är värd ev merkostnad. Sedan är det ovanligare med NSU motorn så åtminstone jag tycker nog den är värd mer med denna orginalmotor. Ma, du sänker värdet vid ombyggnad.
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Re: Motorbyte Monark m24

Inlägg av Conrad Engström »

Jag bytte till 2 pet Sachs, av samma anledning som trådskaparen skrev.
Men man kommer inte åt med vinkelslip, sticksåg eller tigersåg, för att kapa bort gamla motorfästet. Huggmäjsel var problemlösaren. Bra blev det.
Skriv svar