Hjälp!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Samuel_med_M24
Inlägg: 16
Blev medlem: 26 jun 2015, 11:00

Hjälp!

Inlägg av Samuel_med_M24 »

Jag fattar det ej? Min monark m24 med nsu startar ej? Den har gnista och stiftet blir blött, jag har rullstartat den och den har startat och gått kort men har ingen ork och den dör efter 15-20 sekunder va kan det vara? Jag observerar en ny tänd platta på tradera tror ni det gör grejen? Och jag har en puch också så på den tog jag det ställbara och satte på då starta motorn men gick ej länge. Snälla behöver hjälp.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Hjälp!

Inlägg av Lolalola »

Den får nog bara ingen bensin. Kolla om det kommer mer än droppvis ur slangen, om flottören gör som den skall, om det ligger gegg i koppen, och hittar du inget att klaga på så ta isär förgasaren, blås i den och sätt tillbaka grejorna igen.

Fast du borde lagt tråden i "Motorer" istället. :)
Kawah2
Inlägg: 107
Blev medlem: 01 okt 2014, 06:24
Ort: Skånes Fagerhult

Re: Hjälp!

Inlägg av Kawah2 »

Om stiftet blir blött får den ju soppa,kan va tändspole eller kondensator som håller på att ge upp om den bara vill gå i 20 sekunder
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Hjälp!

Inlägg av Lolalola »

Ja blir det jätteblött så.
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Hjälp!

Inlägg av HSE »

Blir den så sur så tyder det på att den får för mycket bränsle, om du testar att stänga kranen igen innan du startar motorn så den får gå på bränslet i förgasaren, uppför sig den annorlunda då?
Samuel_med_M24
Inlägg: 16
Blev medlem: 26 jun 2015, 11:00

Re: Hjälp!

Inlägg av Samuel_med_M24 »

HSE skrev:Blir den så sur så tyder det på att den får för mycket bränsle, om du testar att stänga kranen igen innan du startar motorn så den får gå på bränslet i förgasaren, uppför sig den annorlunda då?
Nä det är det samma och det blir ej surt
Skriv svar