E-Type Gott & Blandat....
Re: E-Type Gott & Blandat....
En långburk på sista bilden också
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: E-Type Gott & Blandat....
Ops! dags för påfyllning ser jagJanneL skrev:Härligt att du alltid lyckas få med en ask kortburkar på dina bilder
Re: E-Type Gott & Blandat....
Jaa torrsprickor i levern är inte bra.....har jag hört!
Re: E-Type Gott & Blandat....
Ja fan Selma har du finöl på arbetsbänken
ser att du har bra smak fast du är en bonläpp från Värmland
ser att du har bra smak fast du är en bonläpp från Värmland
Re: E-Type Gott & Blandat....
Var o hämtade cylinder och vevsläng idag.
Ska bli gött att få börja pilla med motorn.
Ska bli spännande att se hur mycket merjobb som är kvar för att få till det.
Ska bli gött att få börja pilla med motorn.
Ska bli spännande att se hur mycket merjobb som är kvar för att få till det.
Re: E-Type Gott & Blandat....
.selma skrev:Var o hämtade cylinder och vevsläng idag.
Ska bli gött att få börja pilla med motorn.
Ska bli spännande att se hur mycket merjobb som är kvar för att få till det.
.
Ser very nice ut....
Senast redigerad av billykid den 24 jan 2016, 20:57, redigerad totalt 1 gånger.
Re: E-Type Gott & Blandat....
Ser fint ut! Har ev. en -81 motor på ingång
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: E-Type Gott & Blandat....
Spännande,vad ska göras för bus med den ?Baronen skrev:Ser fint ut! Har ev. en -81 motor på ingång
Re: E-Type Gott & Blandat....
Det förstår jag! Spännande!selma skrev: Ska bli gött att få börja pilla med motorn.
Re: E-Type Gott & Blandat....
Den som lever får seselma skrev:Spännande,vad ska göras för bus med den ?Baronen skrev:Ser fint ut! Har ev. en -81 motor på ingång
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: E-Type Gott & Blandat....
Har varit i lekstugan o mätt lite idag.
Känns som det inte blir riktigt som jag tänkt,att det kan funka ja men inte så optimalt som jag vill.
Kommer att behöva fräsa ner mer än vad jag tänkt.
Tror jag hellre vill bygga denna kombo med 100 staklängd för att få bättre flöde vid kanalerna.
Den vevslängen är pg om nån månad.
så det kan ev bli denna 3R1 cylinder istället på denna motor.
får klura lite till
Känns som det inte blir riktigt som jag tänkt,att det kan funka ja men inte så optimalt som jag vill.
Kommer att behöva fräsa ner mer än vad jag tänkt.
Tror jag hellre vill bygga denna kombo med 100 staklängd för att få bättre flöde vid kanalerna.
Den vevslängen är pg om nån månad.
så det kan ev bli denna 3R1 cylinder istället på denna motor.
får klura lite till
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
- Ort: Vena
Re: E-Type Gott & Blandat....
Ser så tuff ut denna däringa cylindern
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
O såklart V8
Re: E-Type Gott & Blandat....
Det blir för jävvla bra Selma.
selma skrev:I väntans tider på cylinder så fortsatte jag med elen,har klurat lite vart jag ska göra av cdi regulator och tändspole nu när jag skippade sidokåpor.
Efter lite pillrande så gick det att gömma under tanken,tror det kan funka bra så
Re: E-Type Gott & Blandat....
Idag blev det 8 timmars pass i lekstugan,sambon såg sisådär nöjd ut
Bestämde mej för att köra på 3R1 cylindern istället,4V1 får vänta lite tills dom nya vevslängarna kommmer.
Har fräst ur ett annat block för denna cylinder,sen filat om pinnbultshålen.Det är inte centrerat på denna utan förskjutet.
En hel del jobb med detta.
Man märker nu vilken skillnad det är på dessa 2 cylindervarianter, 3R1 behöver jag höja några mmm mot 4V1 som behöver sänkas några mm
Samma slaglängd,men så olika i utförande.
Så det får bli en ny kolv och borrning.
Bestämde mej för att köra på 3R1 cylindern istället,4V1 får vänta lite tills dom nya vevslängarna kommmer.
Har fräst ur ett annat block för denna cylinder,sen filat om pinnbultshålen.Det är inte centrerat på denna utan förskjutet.
En hel del jobb med detta.
Man märker nu vilken skillnad det är på dessa 2 cylindervarianter, 3R1 behöver jag höja några mmm mot 4V1 som behöver sänkas några mm
Samma slaglängd,men så olika i utförande.
Så det får bli en ny kolv och borrning.
Re: E-Type Gott & Blandat....
Det såg ut att behövas ta bort mycket för att passa in kanalerna med 4V1 cyllen....men skam den som ger sig...