Det blev en PUCH Nevada...Ny gnista i projektet...

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Det blev en PUCH Nevada...Ny gnista i projektet...

Inlägg av Coolvette »

mallgroda skrev:Adapterplatta till drevet i bak och plana drev skulle lösa drevproblemet för dig ingemar, jag lät roffe tillverka två bakdrev till mig för racingnavet jag har på dakotan. Dels ville jag gå upp i kedjestorlek från 415 till 420 samt att jag tyckte att eftermarknadsdreven med 36 kugg var så fruktansvärt fula med sina lätthål, samt att jag ville kunna labba lite med 36-38 i bak för att se var varvtalet hamnade bäst vid normalfart

Bild

Japp, hittar jag inga drev blir det en adapter.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Det blev en PUCH Nevada...Ny gnista i projektet...

Inlägg av erlan »

drevämnen från industrileverantörer, som t.ex. momentum, finns med stos så man kan svarva till drev med rätt förskjutning.

erlan
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Det blev en PUCH Nevada...Ny gnista i projektet...

Inlägg av Coolvette »

erlan skrev:drevämnen från industrileverantörer, som t.ex. momentum, finns med stos så man kan svarva till drev med rätt förskjutning.

erlan
Om fästbultarna ligger utanför stosen måste man ändå montera distanser, blir enklare med ett plant drev och en större platta.
Skriv svar