Cross.B type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Cross.B type

Inlägg av billykid »

Helt rätt alla är det är det troligen GS vxl-mekanik. Conrad vara oppservant och räknade hacken.
Men jag trodde ej att dessa fanns på på SACHS 80SW motorer från Tyskland...Köpte denna motor
80SW mest för att jag behöver vattenpumpen....(vattenpumpen ej med på bilden).. 8)
IMAG0025.jpg
Alla vill ha en GS motor, mera tättstegad vxl-låda mm. Har kollat å räknat kuggen på 6 växlade
maskiner. Jag kan inte förstå att folk är så dumma att dom betalar mera för en GS motor när
vanliga Tyska motorn är bättre än GS..... Snart skurvat i 10år mek. SACHS Cepe motorn
med utgående drev på höger sida.

Sen ser många grr att vissas byter ut allt lager mm vid motor renv. Byta ut allt vid renoveringar.......
Braxmatte sa tex då jag föreslog att byta ut hela kolven då detta kan vara billigare, än att bra byta ut
kolvringarn är ju inte rätt, om du har en bra orgi. del ska du byta den mot en billigare kopia..... :shock:

Byt inte ut bra original delar mot shitt.... :D
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Re: Cross.B type

Inlägg av Conrad Engström »

Bengt Lagerblad kör 5 vx på bana. Med dom andra 50 cc åkarna
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Cross.B type

Inlägg av billykid »

billykid skrev:
KKR-Rille skrev:kan du tänka dig sälja ett motorfäste med uppflyttad sving? för etype ram? blev ju tvärsugen att använda min s-motor! ;) istället för Ekfn som ligger på tillväxt!
.
.
Det går bra...du har pm..
billykid skrev:
KKR-Rille skrev:kan du tänka dig sälja ett motorfäste med uppflyttad sving? för etype ram? blev ju tvärsugen att använda min s-motor! ;) istället för Ekfn som ligger på tillväxt!
.
.
Det går bra...du har pm..
.
.
Du har troligen ej läst din inkorg här på Raketsport där jag svarade......
Vid intresse av M-Fäste E-Type/50S Mail: billykid55@hotmail.com
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Cross.B type

Inlägg av billykid »

Conrad Engström skrev:Bengt Lagerblad kör 5 vx på bana. Med dom andra 50 cc åkarna
Inget fel med 5-vxl maskiner. Men har/hadde många 6vxl bra maskiner som jag sålt bort vissa av.

Men lite tråkigt att jag satt dom lyft kylda cylindrar på motorena där vatten pumpslagringen är okje.
Och tvärs om på vatten kylda maskinerna fick alla dåliga V-pumpar.lagring..... hate-wall.gif
Skriv svar