MCB 80TS (del 1)

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: 80ts projekt! Rätt stötdämpare?

Inlägg av Mcb80ts »

Hämtade delarna från lacken igår, och det vart helt godkänt!! :mrgreen:
Färgen gör sig inte rätt på bilden, men ni får en uppfattning. Nu är det väl dags att sätta ihop saken då! mistick_yes.gif
Sen fick jag även lite nos godis på postlådan!
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Re: 80ts projekt! Rätt stötdämpare?

Inlägg av selma »

Mcb80ts skrev:Har kollat med ett mindre bra mätverktyg.. Det är ca 33,5 cm från nederkant på nedre bulthål till överkant övre bulthål.
Tack thumb_up
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: 80ts projekt! Rätt stötdämpare?

Inlägg av Mcb80ts »

selma skrev:
Mcb80ts skrev:Har kollat med ett mindre bra mätverktyg.. Det är ca 33,5 cm från nederkant på nedre bulthål till överkant övre bulthål.
Tack thumb_up
Absolut :D
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: 80ts projekt! Rätt stötdämpare?

Inlägg av Mcb80ts »

Hjälp! Var kan jag inhandla guldstripes till tanken? Någon med tips? Tack på förhand!
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Re: 80ts projekt! Rätt stötdämpare?

Inlägg av selma »

Mcb80ts skrev:Hjälp! Var kan jag inhandla guldstripes till tanken? Någon med tips? Tack på förhand!
dekaltrim.nu
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av Mcb80ts »

En liten uppdatering, Det har nu gått ett tag utan att jag pysslat! Har i eftermiddag försökt att rikta ett av "framgaffelrören" som det får heta i brist på ev rätt benämning :lol: det hade en ganska rejäl böj faktiskt!
Gick hyfsat efter en massa svordomar! Framgaffeln måste ha fått sig en rejäl smäll nån gång..
Så nu senare på kvällen har jag bara småpysslat lite, och kommer med bilder imorgon kväll då jag satt ihop framgaffel och senare så blir det att bygga ihop hojen! Känns faktiskt väldigt bra nu när jag dessutom hittat rätt dämpare vilket inte är nått man kan ta för givet mistick_yes.gif

Sedan så skulle jag ta och rengöra gummipackningen under hastighetsmätaren, men med vad?
Fick ett tips om linolja? Nån som vet? Tack på förhand.
Bilagor
image.jpg
Senast redigerad av Mcb80ts den 01 okt 2016, 10:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av JanneL »

Jag brukar använda ren vanlig förtunning till att tvätta av gummidetaljer, sen dränker jag in dem i glycerin.
har aldrig varit med om att det inte gått bra.
Säkert inte helt rätt, men det blir rent, snyggt och håller sig fint länge :D
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av Mcb80ts »

Okej, det är ju dem resultaten som jag behöver/vill ha :lol:
Jag ska se om jag testar de i eftermiddag då! Man tackar! :D
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av erlan »

jag brukar köra med vanlig handrengöring på gummi och plastdetaljer.
och även på en del andra delar.
skiten märker ingen skillnad om den sitter på händerna eller på en mopeddel.

erlan
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av musköchrister »

Bild
image hosting no register


misstänker att det kan vara såna här du saknar,passar i alla fall under övre gaffelkrona. men jag har bara en.men den sitter även på 50SS med KTM gaffeln
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av Mcb80ts »

Hej, det var ett tag sedan jag uppdaterade. Har haft lite problem med framgaffeln och har låtit svarva en ny "hylsa" som fattades bl.a.
Men nu så ska det förhoppningsvis gå framåt med saker å ting :D
Lyckades komma över kedjeskydd och svingskydd, nytillverkat av bra klass. Har original men ej felfria, så nu kan jag använda efter tycke helt enkelt.

Mvh!
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av Lolalola »

Mcb80ts skrev:En liten uppdatering, Det har nu gått ett tag utan att jag pysslat! Har i eftermiddag försökt att rikta ett av "framgaffelrören" som det får heta i brist på ev rätt benämning :lol: det hade en ganska rejäl böj faktiskt!
Gick hyfsat efter en massa svordomar! Framgaffeln måste ha fått sig en rejäl smäll nån gång..
Så nu senare på kvällen har jag bara småpysslat lite, och kommer med bilder imorgon kväll då jag satt ihop framgaffel och senare så blir det att bygga ihop hojen! Känns faktiskt väldigt bra nu när jag dessutom hittat rätt dämpare vilket inte är nått man kan ta för givet mistick_yes.gif

Sedan så skulle jag ta och rengöra gummipackningen under hastighetsmätaren, men med vad?
Fick ett tips om linolja? Nån som vet? Tack på förhand.
Ni får ursäkta bildernas "nivå" slider_anon.gif
[img]bilder[/img]


Underbar färg! :thumb:
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: Crescent, Mcb 80ts projekt!

Inlägg av Mcb80ts »

Lolalola skrev:
Mcb80ts skrev:En liten uppdatering, Det har nu gått ett tag utan att jag pysslat! Har i eftermiddag försökt att rikta ett av "framgaffelrören" som det får heta i brist på ev rätt benämning :lol: det hade en ganska rejäl böj faktiskt!
Gick hyfsat efter en massa svordomar! Framgaffeln måste ha fått sig en rejäl smäll nån gång..
Så nu senare på kvällen har jag bara småpysslat lite, och kommer med bilder imorgon kväll då jag satt ihop framgaffel och senare så blir det att bygga ihop hojen! Känns faktiskt väldigt bra nu när jag dessutom hittat rätt dämpare vilket inte är nått man kan ta för givet mistick_yes.gif

Sedan så skulle jag ta och rengöra gummipackningen under hastighetsmätaren, men med vad?
Fick ett tips om linolja? Nån som vet? Tack på förhand.
Ni får ursäkta bildernas "nivå" slider_anon.gif
[img]bilder[/img]


Underbar färg! :thumb:
Jo den är Najs! :D
Skriv svar