kromisen lättare uppsnyggning...1289 an

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

kromisen lättare uppsnyggning...1289 an

Inlägg av Raketaren »

ja då hamnade den till slut på lyften för motorbyte till rätt rova..satt på en 2-vaxlad och denna ska ju ha en 3-växlad fläktis..så nu pågår det byte.. 8)
Bilagor
ja då är vilan över för denna...ska in i ramen nu å förhoppningsvis göra rätt för sig..
ja då är vilan över för denna...ska in i ramen nu å förhoppningsvis göra rätt för sig..
SAM_3091.JPG
den 2-växlade har fått bänkplats....
den 2-växlade har fått bänkplats....
skitigt är det...=)
skitigt är det...=)
ja då var det tomt i ramen..ska rengöras lite nu innan den rätta kommer på plats..
ja då var det tomt i ramen..ska rengöras lite nu innan den rätta kommer på plats..
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: kromisen lättare uppsnyggning...1289 an

Inlägg av Raketaren »

ja då sitter ju motorn på plats då...är ju nåt jäkla mickel med förgasaren har inte lyckats få den på plats..nåja det kommer en dag i morron oxå... :roll:
Bilagor
kommer nog att bli lite trevligare med rätt motor på den..
kommer nog att bli lite trevligare med rätt motor på den..
klämmer å jävlas, men får väl skruva väck eländet igen då å hoppas man har tur å få fast aset sen igen..mina "varmkorv"fingrar är ett nummer för stora till små muttrar..
klämmer å jävlas, men får väl skruva väck eländet igen då å hoppas man har tur å få fast aset sen igen..mina "varmkorv"fingrar är ett nummer för stora till små muttrar..
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: kromisen lättare uppsnyggning...1289 an

Inlägg av T M »

:twisted:

1 Släng fibersurrogatet i dasset och gör en riktig i packningskork (Feltema)
2 Korta pinnbultarna till rätt längd och dit med rätt packning
3 Brickor under muttrarna
4 om gaseriet ligger rätt kan man trots falukorvar få dit muttriken genom att lägga den på toppen
av pekkorven hålla mutt mot pinne och gänga på den med mindre flatmejsel (Öfvning kräves) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bild

PS
Slipas kanterna på en extra bricka vassa så funkar den som stans
Cylinder sitter bättre om det finnes brickor under muttrikar :roll:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: kromisen lättare uppsnyggning...1289 an

Inlägg av Raketaren »

tackar för tipsen TM... 8) var nere å pillrade med skråpet lite på förmiddagen...tog en annan gasare jag hade liggandes å se vips gick det lite bättre nu ser det ju rätt ok ut..skruvade ihop en del annat oxå bytte ut växelhantaget mot ett kopplingshantag..men saknas fortfarande lite småprylar..skruvnipplar till handbroms finns ju förstås inte hemma...och en växelpedal behövs oxå...få se när jag hinner fixa det, är ju en massa annat pyssel än mopeder här hemma oxå.. :roll:
Bilagor
nåja nästan klart i allafall..
nåja nästan klart i allafall..
bannat oxå, har ju ingen växelpedal över till den här rovan...blir till å skaffa..även nipplarna till handbromsen var jag utan...
bannat oxå, har ju ingen växelpedal över till den här rovan...blir till å skaffa..även nipplarna till handbromsen var jag utan...
med en annan gasare blev det ju en aning bättre...
med en annan gasare blev det ju en aning bättre...
då blev det rätt hantag oxå...
då blev det rätt hantag oxå...
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Re: kromisen lättare uppsnyggning...1289 an

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

Raketaren skrev:tackar för tipsen TM... 8) var nere å pillrade med skråpet lite på förmiddagen...tog en annan gasare jag hade liggandes å se vips gick det lite bättre nu ser det ju rätt ok ut..skruvade ihop en del annat oxå bytte ut växelhantaget mot ett kopplingshantag..men saknas fortfarande lite småprylar..skruvnipplar till handbroms finns ju förstås inte hemma...och en växelpedal behövs oxå...få se när jag hinner fixa det, är ju en massa annat pyssel än mopeder här hemma oxå.. :roll:
Ja varför handlar du inte alltid på rätt ställe .
Raket
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: kromisen lättare uppsnyggning...1289 an

Inlägg av Raketaren »

HUSQVARNA SPORT skrev:
Raketaren skrev:tackar för tipsen TM... 8) var nere å pillrade med skråpet lite på förmiddagen...tog en annan gasare jag hade liggandes å se vips gick det lite bättre nu ser det ju rätt ok ut..skruvade ihop en del annat oxå bytte ut växelhantaget mot ett kopplingshantag..men saknas fortfarande lite småprylar..skruvnipplar till handbroms finns ju förstås inte hemma...och en växelpedal behövs oxå...få se när jag hinner fixa det, är ju en massa annat pyssel än mopeder här hemma oxå.. :roll:
Ja varför handlar du inte alltid på rätt ställe .
Raket


:wink: 8)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: kromisen lättare uppsnyggning...1289 an

Inlägg av Raketaren »

ja då fixades "stumpen" till kjedjeskydd längst bak oxå...har ett 1273 objekt som fick släppa till den tills jag hittar en till sådan..men lär nog ta ett tag innan jag hinner med 1273 an så det är nog rätt lugnt.. :lol: men känns ju bra att 1289 an blir allt komplettare.. :)
Bilagor
SAM_2485.JPG
SAM_3287.JPG
Skriv svar